Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 marca 2014, 12:10

autor: Amadeusz Cyganek

Test gry FIFA World - piłki nożnej od EA Sports w wydaniu free-to-play - Strona 3

Nowa, pełnoprawna odsłona FIF-y za darmo? To może za duże słowa, ale FIFA World to ciekawa propozycja dla fanów FIFA Ultimate Team i emocjonujących rozgrywek sieciowych.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

FIFA WORLD TO GRA...
  • free-to-play tworzona przez studio EA Canada;
  • oparta na module FIFA Ultimate Team;
  • wykorzystująca aktualne składy i licencje pełnoprawnych edycji;
  • posiadająca polski komentarz;
  • korzystająca z technologii zastosowanych we wcześniejszych odsłonach serii FIFA.

Stare piłkarskie przysłowie graczy głosi: „Jedna FIFA na rok to za mało!”. Tym razem nie mam tutaj na myśli specjalnej edycji sztandarowej serii EA Sports poświęconej Mistrzostwom Świata w Brazylii, ale zupełnie niespodziewanej i ciekawej propozycji dla fanów komputerowej piłki nożnej, na dodatek niezbyt skorych do wydawania sporej sumy na edycję pudełkową. FIFA World to podarunek dla takich właśnie graczy – choć nie jest to pierwszy krok Elektroników skierowany w stronę futbolu w wydaniu free-to-play, to tym razem jest to akcja zakrojona na zdecydowanie większą skalę.

Ekran wymiany kart to jeden z najważniejszych przedmeczowych etapów przygotowań.

Trzeba przecież przypomnieć, że FIFA World to nie pierwszyzna: swego czasu bardzo aktywnie sieciowe szlaki w naszym kraju przecierała FIFA Online – popularna niegdyś gra uruchamiana za pomocą przeglądarki, która na dłuższą metę jednak nie zdołała się zadomowić nad Wisłą. Dość powiedzieć, że w tym momencie mamy do czynienia z jej trzecią częścią, ale kto dziś o tym pamięta? Dlatego też opisywana produkcja wydaje się być naturalnym wypełnieniem tej niszy, umożliwiając rozgrywkę co prawda nie na poziomie pełnoprawnych, pudełkowych edycji, ale dając solidną namiastkę możliwości, jakie niesie ze sobą wirtualny futbol od EA. I choć początkowo nowe dzieło Elektroników miało pojawić się tylko w Rosji i w Brazylii, to chyba dobrze się stało, że trafiło także na inne rynki. Z wielu powodów.

„NIE” DLA KLAWIATURY!

Autorom udało się totalnie popsuć sterowanie klawiaturą – zabawa klawiszami i myszką staje się niesamowicie toporna i z miejsca odbiera nam jakiekolwiek szanse w rywalizacji z innymi graczami. System ten jest absolutnie nieintuicyjny i uniemożliwia precyzyjne rozegranie futbolówki czy wykonanie prawidłowego odbioru. Jakakolwiek rozgrywka za pomocą innego kontrolera niż pad w przypadku tej produkcji totalnie mija się z celem – dopiero jego wykorzystanie pozwala nam poczuć piłkę i konstruować płynne, składne ataki.

Karty na stół!

Głównym tryb rozgrywki w FIFA World jest doskonale znany fanom serii moduł FIFA Ultimate Team – wariant, w którym tworzymy własny zespół korzystając z kart zawodników pozyskiwanych w różnorodny sposób. Nowych piłkarzy otrzymujemy poprzez zwycięstwa w kolejnych spotkaniach, wykorzystanie zgromadzonych punktów, których zapas możemy wymienić na odpowiednie paczki czy też aktywne działanie na rynku aukcyjnym, gdzie da się wylicytować atrakcyjne pozycje. Cała sztuka polega na tym, aby zbudować zespół, który okaże się nie tylko zlepkiem gwiazd o wysokich statystykach i możliwościach, ale będzie również cechował się wysoką kulturą gry i przede wszystkim zgraniem, co zdecydowanie usprawni i ułatwi nasze poczynania na boisku. Z tego też powodu dobór odpowiednich piłkarzy to nie wszystko – konieczna staje się tutaj ręka odpowiedniego trenera, nie obejdzie się także bez wykorzystania specjalnych kart podnoszących współczynniki zarówno całej ekipy, jak i poszczególnych jej członków.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?