Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 czerwca 2013, 10:55

autor: Amadeusz Cyganek

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3 - Strona 2

Krótka wyprawa na trasy nowego NFS-a pozwoliła nam przetestować w akcji nowego pada PlayStation 4 oraz na żywo podziwiać widoki generowane przez silnik Frostbite.

Rywalizacja – oto słowo klucz (jak wskazuje zresztą sam podtytuł) określające, z czym będziemy mieć do czynienia w nowej odsłonie serii Need for Speed. Klasyczna walka drogowego „dobra ze złem”, czyli policjantów z kierowcami uwielbiającymi prędkość, w najnowszej części tej tworzonej przez szwedzkie studio Ghost Games sagi przyniesie doświadczenia ukierunkowane na współpracę i ciągłe pojedynki potężnych wozów z setkami koni mechanicznych pod maską.

To, co na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę, to leżąca praktycznie u podstaw całej mechaniki decyzja o gruntownej konsolidacji i połączeniu trybu dla jednego gracza oraz rywalizacji w multiplayerze. Stanie się to możliwe za sprawą narzędzia All Drive, dzięki któremu – bez żadnych problemów czy też strat w progresie kampanii – w każdej chwili (np. podczas trwania jednej z misji) przeskoczymy do zmagań w sieci, odpowiadając na zaproszenie, omijając niepotrzebne ekrany ładowania i dołączając do znajomych bez zbędnego oczekiwania.

Rozgrywka zdecydowanie opiera się na ciągłej rywalizacji i prześciganiu się w osiąganych rezultatach. Dzięki All Drive, a także doskonale znanemu fanom tej serii narzędziu Autolog, gracz notuje kolejne zdobycze punktowe za praktycznie każdy manewr wykonany na trasie. Podczas kilkunastominutowej sesji zostaliśmy podzieleni na dwie trzyosobowe ekipy policjantów i kierowców, rzecz jasna wzajemnie się zwalczających. Trzeba jednak przyznać, że charakter zabawy jest w tych dwóch przypadkach nieco odmienny – stróże prawa są praktycznie zmuszeni, by działać w grupie i powstrzymywać piratów drogowych, z kolei ci drudzy pracują na własne konto, starając się narobić jak najwięcej zamieszania i nie dać się złapać, a przy okazji zwyciężyć w każdym możliwym wyzwaniu.

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3 - ilustracja #2

Każdy z graczy ma kilka zadań, które pozwalają zdobyć punkty dające szansę na wysforowanie się na czoło stawki – wśród przykładowych celów znajdują się: wygranie bezpośredniego wyścigu z innym jego uczestnikiem, przekroczenie danego pułapu prędkości, zgubienie pościgu policyjnego czy driftowanie przez 30 sekund. Kolejne akcje powodują wzrost mnożnika, toteż stan naszego konta powiększa się naprawdę szybko. Pozyskane punkty możemy zdeponować w specjalnych „kryjówkach” i wymienić później na naprawy czy też ulepszenia samochodów – na razie jednak brak konkretów na ten temat. Wart odnotowania jest również fakt, że do zestawu wozów dostępnych w serii Need for Speed powracają auta marki Ferrari, co z pewnością ucieszy miłośników pojazdów słynnego włoskiego producenta.

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3 - ilustracja #3
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.