Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Age of Wonders III Przed premierą

Przed premierą 17 kwietnia 2013, 11:29

autor: Adrian Werner

Powrót ery cudów - gra Age of Wonders III nowym królem turówek fantasy?

Wkrótce na rynek powróci jedna z najlepszych marek wśród turówek fantasy. Wszystko wskazuje na to, że Age of Wonders 3 spełni wygórowane oczekiwania fanów gatunku.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Age of Wonders III - udany powrót do świata Evermore

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W ostatnich latach holenderskie studio Triumph zajęte było rozwijaniem zręcznościowej serii Overlord. Wiele fanów straciło już nadzieję, że zespół kiedykolwiek powróci do swojej najlepszej marki, czyli cyklu turowych strategii Age of Wonders. Dlatego sporym zaskoczeniem było zapowiedzenie dwa miesiące temu części trzeciej. Ostatnimi czasy gry tego typu przeżywają renesans, ale pomimo dużej konkurencji wiele wskazuje na to, że to właśnie „trójka” ma spore szanse sięgnąć po koronę.

W grze powrócimy do pełnej magii krainy fantasy znanej z poprzednich odsłon. Tym razem fabuła skoncentruje się na dwóch mocarstwach – Imperium Commonwealth oraz Dworze Wysokich Elfów, powstałym jako owoc przymierza między mrocznymi i leśnymi elfami. Kampania pozwoli nam wybrać, którą z tych frakcji chcemy pokierować. Na temat fabuły wiadomo na razie niewiele. Miłośników cyklu powinna jednak ucieszyć informacja, że pojawi się kilka postaci znanych z wcześniejszych edycji, na przykład Merlin.

Powrót ery cudów - gra Age of Wonders III nowym królem turówek fantasy? - ilustracja #2

Seria Age of Wonders rozpoczęła żywot w 1999 roku. Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem, ale prawdziwą furorę zrobiła dopiero kontynuacja, zatytułowana Age of Wonders II: The Wizard's Throne, która trafiła na rynek trzy lata później. Liczne ulepszenia spowodowały, że produkcja ta bez problemu podbiła serca zarówno miłośników „jedynki”, jak i nowych graczy. W 2003 roku ukazało się Age of Wonders: Shadow Magic. Był to bardziej samodzielny dodatek do drugiej odsłony niż nowa gra.

Age of Wonders III pozostanie wierne podstawowym założeniom pierwowzoru. Ponownie otrzymamy zatem strategię 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) rozgrywaną w systemie turowym. Autorzy poszli w ciekawym kierunku i postanowili uczynić władcami klasy znane z produkcji RPG. Przykładowo, jeśli gracz zdecyduje, że jego wirtualne alter ego jest goblinem teokratą (rodzaj kapłana), to będzie mógł wybudować własne święte imperium, wysłać swoich zielonoskórych podwładnych na krucjaty oraz toczyć wojny z niewiernymi. Twórcy chcą tym sposobem zapewnić prawdziwe bogactwo możliwych stylów rozgrywki, nieograniczonych do oklepanych banałów, takich jak: „wszystkie gobliny są złe i sikają do mleka”. Dlatego wybór rasy i klasy nie zdeterminuje moralności władcy oraz podległego mu narodu.

Wysoki elf, teokrata, rozpoczyna zmagania w Age of Wonders III.

Każdy monarcha rozpocznie zabawę jako postać neutralna i dopiero nasze własne decyzje oraz sposób sprawowania rządów określą, czy pozostajemy na tej pozycji, czy też skręcamy w stronę dobra lub zła. Nie oznacza to jednak, że część ras i klas nie będzie wykazywać konkretnych skłonności. Pewne nacje czy profesje mają np. dysponować szeregiem umiejętności, których wykorzystywanie szybko zepchnie nas na tę mniej szlachetną ścieżkę. Trzeba też będzie mieć na uwadze charakter innych frakcji. Dobrotliwy panujący może popaść w spore tarapaty np. po dołączeniu do własnej domeny plemienia brutalnych orków.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.