Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:06

autor: Szymon Liebert

Multiplayer w Crysis 3 na targach gamescom 2012 - łowcy i ich ofiary - Strona 2

Crytek ma nowe pomysły na multiplayer w Crysis 3. Jeden z trybów sprawi, że poczujecie się niczym Predator polujący na liczniejszych, ale słabszych przeciwników.

Na gamescomie nie brakuje wielkich logotypów gry Crysis 3, górujących nad mniej znanymi tytułami. Można jednak chyba uznać, że trzecia odsłona serii nie budzi aż tak wielkich emocji, bo nie przyniesie ogromnego skoku technologicznego. Zamiast tego autorzy obiecują nowe pomysły na rozgrywkę. Także w trybie multiplayer, który mieliśmy okazję przetestować na Xboksie 360. Czego można spodziewać się po walkach sieciowych w Crysisie 3?

Crytek pokazał dwa tryby rozgrywki multiplayer i krótko omówił nowe pomysły. Zacznijmy od tego, że powrócą mecze typu „Crash Site”, w których trzeba przejmować kontrolę nad obiektami zrzucanymi przez statek obcych w różnych zakamarkach mapy. Gracze rywalizują o te strategiczne miejsca, nabijając wskaźnik punktacji dla drużyny i przy okazji zbierając doświadczenie. Żeby przejąć kontrolę nad punktem zrzutu, wystarczy poczekać w jego pobliżu i upewnić się, że wrogowie nie robią tego samego. Zasady zostały więc przeniesione z drugiej odsłony serii.

Największą i najbardziej spektakularną nowością w tym trybie zdecydowanie jest Pinger, wysoka maszyna bojowa poruszająca się na trzech długich nogach, która pojawia się obok punktów zrzutów. Siedząc za jej sterami, możemy z łatwością zatrzymać natarcie napastników, miotając w ich stronę pociski energii. Pojazd daje olbrzymią przewagę, jeśli zostanie odpowiednio użyty i otrzyma wsparcie piechoty. Powód jest prosty – Pinger porusza się dość niezdarnie i nie jest w stanie powstrzymać oponentów czających się pomiędzy jego odnóżami.

Na pecetach w multiplayerze zmierzy się maksymalnie 16 graczy. Posiadacze konsol będą spotykali się w mniej licznym gronie – 12 osób.

Nowym trybem w Crysisie 3 jest „Hunter”, w którym dwóch graczy wciela się w łowców wyposażonych w dopakowaną wersję nanokombinezonu, a reszta przyjmuje role zwykłych żołnierzy. Zadaniem pierwszej drużyny jest zapolowanie i wyeliminowanie przeciwników w określonym czasie. Regularni żołdacy muszą po prostu przetrwać. Rozgrywka, w której braliśmy udział, została podzielona na pięć dwuminutowych rund, dzięki czemu w ramach jednego meczu każdy zdołał pograć łowcą i poczuć się jak jego ofiara.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.