autor: Maciej Hajnrich
Legacy of Kain: Blood Omen 2 - przed premierą - Strona 2
Blood Omen 2 to kontynuacja przygód wampira Kaina znanego z cyklu Legacy of Kain, równoległego do serii Soul Reaver. Fabuła nawiązuje bezpośrednio do wydarzeń z pierwszej części gry, w której gdy Kain wybrał rządy nad krainą potępionych, a następnie umarł
Przeczytaj recenzję Legacy of Kain: Blood Omen 2 - recenzja gry
Wydana kilka lat temu gra opisująca przygody wampira właśnie doczekała się kontynuacji. BLOOD OMEN 2, bo o niej mowa, jest przygotowywana przez Crystal Dynamics (należącą do grupy Eidos) i do sklepów powinna trafić przed końcem wiosny 2002. Gracze po raz kolejny będą mogli wcielić się w Kaina, jedną z najmroczniejszych postaci komputerowych. Chociaż akcja BLOOD OMEN 2 rozgrywa się ok. 400 lat po LEGACY OF KAIN to cały czas jest to jakieś 1000 lat przed zdarzeniami z SOUL REAVER (akcja SR2 toczy się w kilku strefach czasowych). Sięgając pamięcią do oryginału można przypomnieć sobie, iż bohater na samym początku gry (jeszcze we wprowadzeniu) zostaje ukrzyżowany, natomiast jedyną możliwością powrotu to materialnego świata było przeistoczenie się w wampira. Zgodziwszy się na te warunki Kain postanowił zemścić się na swoich oprawcach...
Na początku BO2 Kain nie ma żadnych mocy, niczego co wcześniej posiadł. Ale jednocześnie bardzo szybko przypomina sobie, kto jest za to odpowiedzialny. To Rycerze Serafama, to oni i każdy, kto pracował z nimi zapłacą własnymi głowami. Bo zdrady się nie wybacza... Dopełnieniem tego celu będzie zdobycie najpotężniejszej broni na Ziemi – Soul Reaver’a. Tak więc nie trudno się domyślić, iż w pierwszej kolejności gracz będzie musiał znaleźć sposób na odzyskanie ponadludzkiej mocy oraz sześciu zdolności. Sama rozgrywka rozpocznie się w stolicy Nosgoth – Meridian. Kain szybko zauważy, iż miasto bardzo się zmieniło od czasów, z których je zapamiętał, a największą zmianą jest bardzo negatywne nastawienie do wampirów.
Podobnie jak w grach typu Role Playing, tak i tutaj ludzie zamieszkujący Meridian będą chodzić po ulicach załatwiając swoje sprawy. Gracz może podejść do każdego z nich i rozpocząć rozmowę, natomiast dzięki rozwiniętej sztucznej inteligencji reakcje rozmówców będą naprawdę różnorodne. Chociaż większość napotkanych osób nie jest przyjazna Kainowi, to jednak znajdą się chętni do handlowania. Wszystko zależy od charakteru postaci, a tych ma być przeszło 50! – arystokraci, przemytnicy, chłopi, kupcy a także wszelakie kreatury bądź demony. Bezsensu byłoby zagadywanie do każdego, bo co jeśli jest to np. strażnik rozglądający się właśnie za tobą? Albo przestraszony kupiec który, jeśli podejdziesz zbyt blisko, zechce przywołać straże? W tym celu na HUDzie jest pasek określający nastawienie napotykanych postaci. A skoro już o tym mowa – im bardziej wypełniona jest menzurka z krwią tym potężniejszy jest Kain. Natomiast na kuli wyświetlony jest symbol wybranej zdolności (Dark Gift). Obok mogą wyświetlić się okręgi - żółty znaczy, że jesteś poszukiwany, czerwony oznacza tryb walki, zielony brak zagrożenia natomiast szary niewidzialność.