Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 czerwca 2012, 14:10

autor: Michał Długosz

God of War: Wstąpienie - młody Kratos powróci na PlayStation 3 - Strona 2

Pracownicy Santa Monica Studio szykują kolejną część serii God of War, tym razem jednak będzie to prequel. Jakich zmian możemy spodziewać się w jednym z najbrutalniejszych slasherów w historii elektronicznej rozrywki?

God of War jest jedną z najlepszych serii ekskluzywnych, jakie ukazały się na konsoli PlayStation. Niezwykle brutalny slasher z prostą i intuicyjną mechaniką rozgrywki, ciekawą fabułą, bardzo widowiskowymi walkami (zwłaszcza z bossami) oraz charakterystycznym głównym bohaterem podbił serca wielu graczy. Nic zatem dziwnego, że mimo definitywnego zakończenia trylogii deweloperzy z Santa Monica Studios nie spoczęli na laurach i już w pierwszym kwartale przyszłego roku po raz kolejny staniemy przed możliwością pokierowania gniewnym wojownikiem.

Wydarzenia w najnowszej odsłonie God of War mają miejsce 10 lat przed tymi z pierwszej części serii. Historia w Wstąpienie rozpoczyna się pół roku po tym, jak w wyniku podstępnych działań Aresa Kratos zabija swoją rodzinę i zostaje skazany na wieczny pobyt w więzieniu dla potępionych, gdzie popada w obłęd. Jednak chęć zemsty na bogu wojny i nadzieja na odkupienie grzechów sprawiają, że Spartanin nie poddaje się karze i rozpoczyna podróż mającą przynieść mu wolność oraz możliwość pomszczenia najbliższych.

God of War: Wstąpienie z założenia niewiele ma się różnić od tego, z czym mieliśmy do czynienia do tej pory. W dalszym ciągu, kierując Spartaninem, będziemy wyrzynać w pień całe zastępy najróżniejszych bestii, walczyć z ogromnymi bossami oraz rozwiązywać proste zagadki, testujące głównie naszą zręczność. Naturalnie, niektóre elementy doczekają się usprawnień, pojawią się też zupełnie nowe. Zatem czego możemy spodziewać się po najnowszej odsłonie God of War?

Przede wszystkim zmodyfikowany zostanie system walki. Nadal podstawowym wyposażeniem Kratosa będą dwa ostrza przymocowane do łańcuchów (we Wstąpieniu są to Ostrza Chaosu), którymi główny bohater wywija z ogromną siłą i precyzją. Jednak tym razem otrzymamy możliwość używania oręża zabranego przeciwnikom na przemian ze wspomnianymi ostrzami, co w konsekwencji przełoży się na widowiskowe i zróżnicowane combosy. Nie zabraknie również krwawych finiszerów oraz charakterystycznej dla Spartanina umiejętności ujeżdżania wrogów i w ten sposób wykorzystywania ich w walce. Odbywać ma się to trochę inaczej w stosunku do tego, co pamiętamy z pozostałych części – teraz nad wrogami pojawią się dwa znaczniki, czerwony i biały, sygnalizujące odpowiednio możliwość natychmiastowego zabicia oponenta lub jego ogłuszenia. Oprócz tego główny projektant systemu walki Jason McDonald przyznał, że w Wstąpieniu Kratos będzie nieco słabszy niż w poprzednich odsłonach cyklu.

W grze, oprócz toczenia walk, niejednokrotnie zostaniemy zmuszeni do rozwiązywania najróżniejszych zagadek i wykonywania sekwencji zręcznościowych. Aby uatrakcyjnić ten aspekt, programiści zdecydowali się dać graczowi możliwość wpływania na określone elementy otoczenia. Na zaprezentowanym na tegorocznych targach E3 urywku rozgrywki ujrzeliśmy, jak Kratos za pomocą specjalnej umiejętności naprawia zniszczony fragment przystani i dzięki temu otwiera sobie dalszą drogę. Co ciekawe, umiejętność ta przyda się również w starciach z bestiami. Dzięki niej możliwe będzie wyrzucenie przeciwnika w powietrze i w ten sposób wyłączenie go na parę chwil z walki lub uczynienie z niego łatwego i bezbronnego celu dla ciosów głównego bohatera. Oczywiście możemy spodziewać się jeszcze kilku innych zdolności uatrakcyjniających zabawę, ale póki co twórcy są powściągliwi w komentarzach na ich temat i starają się nie zdradzać zbyt wiele.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.