Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 czerwca 2012, 08:00

autor: Maciej Jałowiec

Skylanders Giants - na E3 2012 widzieliśmy gigantów w świecie Spyro - Strona 2

Po świetnie przyjętym w Stanach Zjednoczonych Skylanders: Spyro's Adventure nadchodzi sequel opatrzony podtytułem Giants. Sprawdziliśmy, czy zmiany faktycznie są gigantyczne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

W SKRÓCIE:
  • wykorzystanie figurek i stacji dokujących;
  • nowi bohaterowie, urozmaicający mechanikę gry;
  • nacisk położony na eksplorację krain;
  • kolorowa, ciesząca oczy grafika.

Sympatyczne kolorowe stworki podbiły serca dzieci w USA, czyniąc Skylanders: Spyro’s Adventure jednym z najlepiej sprzedających się tam tytułów dla najmłodszych w ubiegłym roku. Skoro gra ta odniosła taki sukces na Zachodzie, być może doczekamy się jej popularyzacji również w naszym kraju. Pytanie tylko, czy Skylanders Giants warte jest zainteresowania?

To, co szczególnie przykuwa uwagę w tej serii, to dodatkowe urządzenia dołączane do płyty z grą. Sequel, podobnie jak pierwsza część, również wykorzystuje charakterystyczne figurki, zapamiętujące nasze postępy w rozgrywce, i tzw. krąg, czyli stację dokującą, w której umieszczamy figurkę tego Skylandera, jakim akurat chcemy grać. W Skylanders Giants również będziemy mieć do czynienia z koniecznością dokupowania figurek. Jeśli zechcemy poznać sekrety wszystkich plansz obecność dodatkowych posążków okaże się nieodzowna.

Twórcy dołożyli starań, aby gama grywalnych stworków była jeszcze większa niż do tej pory. Studio Toys for Bob nie tylko planuje udostępnić kilku dodatkowych Skylanderów, ale również chce zamieścić w swojej najnowszej produkcji tytułowe giganty.

W warstwie fabularnej i mechanice gry nie należy spodziewać się większych zmian. Wciąż przemierzamy kolorowe krainy, walcząc z zastępami przeciwników i obserwując akcję z lotu ptaka. Głównym celem w Skylanders Giants jest pokonanie złego, siejącego zamęt, Kaosa. W realizacji tego zadania pomogą nowi bohaterowie – Jet-Vac, który porusza się przy pomocy plecaka odrzutowego, a przeciwników atakuje bronią działającą na tej samej zasadzie co… odkurzacz. Innym nowym stworkiem jest Pop Fizz – szalony alchemik, który rzuca w kierunku swoich wrogów różnego rodzaju miksturami, najczęściej wybuchowymi. Ci gracze, którzy posiadają poprzednią część, będą mogli zaimportować swoich rozwijanych wcześniej bohaterów. W Skylanders Giants podwyższony został maksymalny poziom doświadczenia, co jest ewidentnym ukłonem w stronę tych użytkowników, którzy chcą powrócić do swoich znanych i lubianych stworków ze Spyro’s Adventure.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.