Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 lipca 2011, 12:38

autor: Mateusz Kądziołka

Dishonored - nowa gra twórców Dark Messiah of Might and Magic - Strona 2

Po długim okresie milczenia francuskie studio Arkane powraca z nową grą. Tym razem twórcy Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic zaproponują połączenie klasycznego FPS-a z skradanką.

Zespół deweloperski Arkane Studios jest ekipą, która w branży elektronicznej rozrywki działa już ponad dziesięć lat i mimo że nie stworzyła wielu tytułów, to zdołała zaskarbić sobie sympatię sporej grupy miłośników elektronicznej rozrywki. Produkowane przez nią dzieła zawsze charakteryzowały się specyficzną mroczną atmosferą, chociaż nie były wolne od błędów. Twórcy najpierw zabłysnęli niedocenionym Arx Fatalis, czyli duchowym następcą Ultimy Underworld, a cztery lata później wydali interesujące, acz niepozbawione wad Dark Messiah of Might and Magic. Ich ostatni występ na deweloperskiej scenie to pomoc przy tworzeniu drugiej części BioShocka. Odkąd studio zostało wykupione przez koncern ZeniMax, było o nim stosunkowo cicho. Całkiem niedawno Francuzi przypomnieli o sobie, ogłaszając, że są w trakcie prac nad zupełnie nowym tytułem – Dishonored.

Gra opowiada o losach Corva – byłego ochroniarza cesarzowej, który znany jest ze swych legendarnych wręcz umiejętności. Niestety, pracodawczyni głównego bohatera zostaje zamordowana, a zamachowcy, sprytnie fałszując dowody, obwiniają o jej śmierć właśnie Corva. Uwięziony w lochu śmiałek pragnie zemsty, jednak zdaje sobie sprawę, że w obecnej sytuacji wiele nie zdziała. Postanawia więc uciec i rozpocząć prywatną krucjatę przeciwko zabójcom władczyni. Tak oto wygląda początek fabuły, która wydaje się być klasyczną historią o niesłusznie oskarżonym wojowniku żądnym sprawiedliwości i pragnącym oczyścić swoje imię. Co ciekawe, gdzieś w całym tym zamieszaniu i osobistej wendecie Corva pojawi się niejaki Outsider, postać będąca połączeniem anioła i diabła, która jest źródłem wszelkiej magii w uniwersum Dishonored. Według zapowiedzi twórców do spotkania obu bohaterów dojdzie, jednak aktualnie nie wiemy, jaką rolę nadprzyrodzona istota odegra w całej opowieści.

Najnowsza produkcja Arkane Studios zapowiedziana została jako mieszanka typowego FPS-a z rasową skradanką. Takie połączenie z pewnością wróży dobrze, gdyż deweloperzy mają spore doświadczenie z tymi gatunkami. Skradankowy charakter gry nie oznacza jednak, że będziemy zmuszeni do wykonywania poszczególnych misji w pewien z góry określony sposób. Twórcy oświadczyli, że chcą zaoferować maksymalną swobodę w czasie przemierzania poszczególnych etapów i wypełniania kolejnych zadań. Manifestacją tej „wolności” będzie fakt, że Corvo zostanie wyposażony nie tylko w sprzęt i umiejętności skrytobójcy, ale i w kilka nadprzyrodzonych zdolności, które efektownie i efektywnie pomogą mu osiągnąć cel.

Arsenał oddanych do naszej dyspozycji gadżetów okaże się całkiem spory. Znajdą się w nim m.in. wymyślne pułapki, samoprzylepne granaty i strzałki usypiające. Oprócz narzędzi do cichej likwidacji wrogów w ekwipunku naszego bohatera pojawi się także Serce, czyli mistyczny artefakt, który posiada kilka ciekawych zastosowań. Przede wszystkim, działa jak swego rodzaju GPS – bije coraz szybciej, gdy zbliżamy się do naszego aktualnego celu. Oprócz funkcji wskazywania drogi organ ujawnia rzeczy niewidoczne dla zwykłych śmiertelników oraz pozwala poznać myśli napotykanych postaci. Zdolność nader przydatna, jednak inwigilowanie cudzych umysłów zostanie okupione nieznanymi aktualnie konsekwencjami.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.