autor: Branko Norwisz
Citizen Zero - przed premierą
Citizen Zero to gra stanowiąca połączenie gatunków action/adventure z mocno zaakcentowanymi elementami role-playing, przeznaczona do rozgrywki w trybie massive multiplayer online.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Treść
Neo-Eden to była kolonia karna. Surowy Rząd Światowy pozbywał się przestępców poprzez kasowanie ich pamięci oraz osobowości, oraz wysyłanie ich na tę odległą planetę, gdzie podczas odbywania kary nauczyliby się oni życia w społeczności. Pięć dekad temu, zamieszki spowodowały opuszczenie więziennej planety przez jej Strażników, system kontroli upadł, a automatyczny biomechaniczny system zarządzający planetą zaczął zamieniać się w złom. Dało to więźniom , którzy stali się w tym momencie kolonistami planety wolność, a także możliwość stworzenia nowego i lepszego społeczeństwo z prochów przeszłości.
Pięćdziesiąt lat, jakie upłynęły od zamieszek spowodowało wiele zmian na planecie. Dawny kompleks więzienny zmienił się w kwitnąca metropolię DeMannon’s Ladder, a mieszkańcy Neo-Edenu toczą swoje życie w pięknym ale również czasami niebezpiecznym świecie pełnym egzotycznych stworzeń, naturalnych zagrożeń oraz wciąż aktywnych pozostałości automatycznych systemów bezpieczeństwa, które kiedyś zarządzały tym światem.
Kim jesteś?
Jesteś przestępcą, którego pamięć została właśnie doszczętnie wykasowana. Nie pamiętasz niczego – ani swojego prawdziwego imienia, ani tego czym się wcześniej zajmowałeś. Jedyną rzeczą, której się dowiadujesz się na początku jest to, że zakwalifikowałeś się do grupy osób kategorii Zero, czyli tych, którzy posiadają prawo wstępu do każdego rejonu planety oraz nie mają narzuconych ograniczeń co do wyboru swojej przyszłości.
Gra
Taką fabułę prezentuje nam gra Big World; Citizen Zero, australijskiej grupy MicroForte, odpowiedzialnej m. in. za ostatnią grę spod znaku Fallouta – Fallout Tactics: Brotherhood of Steel. Tym razem panowie rodem z Australii postanowili zabrać się za tworzenie kolejnej gry RPG przeznaczonej do rozgrywki tylko za pośrednictwem internetu czyli MMORPG.
Początek
Przed rozpoczęciem gry gracz będzie musiał wybrać sobie imię, a także jedną z pośród trzech ras, której chce być przedstawicielem: Ludzi, biomechanicznej rasy Cybrydów lub też atletycznej rasy obcych – Bezielów. Wybór ten nie tylko ma wpływ na stan początkowym atrybutów postaci, takich jak siła, zręczność czy witalność, ale również na możliwe do zdobycia przez nią umiejętności, albowiem niektóre z nich zarezerwowane będą tylko dla reprezentantów jednej z ras. Samych umiejętności ma być 46 czyli może nie tak dużo jak w innych grach tego gatunku, ale w zamian mają być one bardzo zróżnicowane. Zdolności będą się zwiększać dzięki wykonywaniu misji, walce z wrogami, ale również dzięki odkrywaniu pewnych faktów o swoim życiu przed przybyciem na Neo-Eden, albowiem każda postać ma posiadać swoją unikatową historię, której odkrycie może, ale nie musi stać się celem gracza.