Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 lutego 2002, 11:59

autor: Regis Vercore

Might & Magic IX: Writ of Fate - zapowiedź - Strona 2

Wyłaniające się zza horyzontu Might and Magic IX: Writ of Fate, ma przynieść wraz z sobą większy powiew zmian. Jednym z głównych zadań, jakie postawił sobie zespół tworzący grę, było nadanie jej nowoczesnej oprawy.

Nasza łódź, niczym plamka pośród fal błękitu, przecinała leniwie przestrzenie wody. Jednak morze to nie było tak zwykłe, jakim by się mogło wydawać, gdyż jego początki sięgały potwornych czasów, o których większość wolałaby zapomnieć. Szaleństwo i zniszczenie przybierają różne oblicze, choć czasem bywają dzieckiem przypadku, gdy geniusz, w wyniku błędów swej niedoskonałości, opacznie używa przepotężnych mocy. I tak, pięćset lat temu, jeden z najznakomitszych, lecz skażonych mroczną esencją magów, Verhoffin, wspiął się na dach swej wieży, by dokonać wielkich czynów. Władał sztuką na tyle biegle, iż zapewne przez myśl by mu nie przeszło, że jego przedsięwzięcie okaże się tak tragiczne w skutkach... Owiany ciepłym wiatrem, napływającym z odleglejszych obszaru Ursaniańskiego Imperium, otoczony woalem mocy, począł powoli snuć misterną sieć zaklęć i kolejne słowa inkantacji przenikały wszystkie strony świata... Kiedy już skończył, zdał sobie sprawę, iż popełnił błąd... Wtedy jednak było już za późno... Chociaż wielu mędrców spędziło bezsenne noce, starając się dojść, co owo zaklęcie miało w istocie wywołać, próżne były ich starania. Wiedzieli za to, co uczyniło ze światem... Jakim światem? Kiedy już wybrzmiały ostatnie dźwięki zaklęcia, ruszyła z wieży fala zniszczenia. W promieniu kilkuset mil nie ostało się nic, dosłownie nic. Jedynie ziejący czernią swej nienawiści krater, świadectwo upadku Imperium, który z czasem wypełnił się wodą, tworząc Morze Verhoffina...

I to właśnie na Wyspę Popiołu, leżąca w samym jego sercu, przyszło na trafić, kiedy nasz statek rozbił się, targany przeciwnościami...

Nadchodzi czas, by po raz kolejny rzucić się w wir wydarzeń. Zwłaszcza, iż ziemiom Chedian, grozi inne „morze”. Gdzieś tam, w oddali, zabrzmiał róg, niosąc się po okolicach upiornym echem. Olbrzymia armia z zachodu, w postaci oceanu zła i stali, powoli, niczym demoniczna lawa, kroczy w swym śmiertelnym marszu, zbierając krwawe żniwo. Sześć klanów, straszliwie ze sobą skłóconych, nie jest w stanie stawić jej czoła, zwłaszcza, iż każdy z nich, wiedziony niechęcią do pozostałych, tkwi w uporze, by działać na własną rękę. To, czy uda się je zjednoczyć i powstrzymać nawałnicę grozy, zależy już tylko od nas...

A my nie będziemy zmuszeni czekać zbyt długo. Wszystko wskazuje na to, iż kolejna gra z serii Might and Magic, jeśli tylko zapowiedzi wydawcy okażą się prawdziwe, przypuści szturm na półki sklepowe już w marcu. Wydaje się, iż tego cyklu – jednego z najdłuższych, porównywalnego jak na razie jedynie do serii Wizardry czy Ultima – nikomu nie trzeba przedstawiać. Począwszy od Might and Magic VI, która mogła poszczycić się zupełnie odmiennym od poprzednich części obliczem i wprowadziła do serii pewien powiew świeżości – choćby za sprawą przedstawionego w trójwymiarze (choć niepełnym) świata, który był niewątpliwe najbardziej rzucającą się o w oczy nową cechą – gry spod tego znaku cieszą się znacznym powodzeniem. Niestety, późniejsze odsłony, mimo iż wciąż dostarczały rozlicznym graczom wielu godzin wciągającej rozrywki, nie wywierały już takiego wrażenia, jak wyżej wspomniana, szósta część.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?