Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 31 marca 2011, 12:56

autor: Remigiusz Maciaszek

Mythos - przedpremierowy test - Strona 3

Mythos, to bardzo fajny pomysł na hack & slash w realiach MMO. Tego, jak został zrealizowany, dowiemy się dopiero w pełnej wersji gry, a tymczasem rzućmy okiem na zamkniętą betę.

Przeczytaj recenzję Mythos - recenzja gry

Gra Mythos po wielu latach oczekiwania i przechodzenia z rąk do rąk różnych deweloperów już niedługo w wersji darmowej trafi do graczy (28 kwietnia 2011). Ostateczna publikacja odbędzie się pod egidą Frogstera, a polscy użytkownicy otrzymają tytuł w pełni zlokalizowany. Według mojej wiedzy ekipa odpowiedzialna za premierę gry w naszym kraju mocno o tę lokalizację walczyła, co cieszy, ale w zasadzie nie dziwi. Rodzima wersja to większa popularność gry nad Wisłą.

Mam za sobą kilka dni testów bety Mythosa i chciałbym podzielić się pierwszymi wrażeniami. Tytuł prezentuje się bardzo przyzwoicie, chociaż podczas zabawy natrafiłem na parę niedociągnięć. Zaznaczam jednak, że nie są to jakieś kolosalne niedoróbki, a błahe sprawy, których poprawa nie powinna być wielki kłopotem.

To, co raziło mnie najbardziej, to wprowadzenie do gry, które możemy obejrzeć po wykonaniu kilku pierwszych zadań. Sądzę, że brakuje tam po prostu lektora, bo otrzymany zbitek obrazów niewiele mówi na temat fabuły i człowiek zadaje sobie proste pytanie: „O co tu chodzi?".

Mythos prezentuje się bardzo ładnie, szczególnie w widoku zza pleców .

Na pochwałę zasługują natomiast wyświetlające się na ekranie wskazówki, które widzimy za każdym razem, gdy pojawia się coś nowego czy wymagającego wyjaśnienia. Samouczek został zrobiony na medal, szkoda tylko, że jest taki krótki. Zdecydowanie nie zaszkodziłoby wprowadzenie kilku dodatkowych wskazówek, odnośnie statystyk, cech i umiejętności. Drzewka talentów i rzemiosła bywają dość skomplikowane, szczególnie przy pierwszym z nimi kontakcie. Początkowo przydaje się także wskaźnik, który pokazuje cele poszczególnych misji. Niestety, po jakimś czasie znika. W pierwszej chwili myślałem, że wynika to z niedociągnięć bety, ale okazało się, że takie wsparcie dla questów zarezerwowane jest tylko dla początkujących graczy, by ułatwić im start. Szkoda, bo jest to całkiem zgrabna opcja, tym bardziej, że wiele zadań nie posiada w opisie wyraźnie wskazanego celu. W tej chwili można się, niestety, czasami trochę pogubić. Są również pewne problemy z tłumaczeniem. Grałem w wersję angielską i tam pojawiały się różnice między nazwami lokacji, a ich opisem w zadaniach. Miejmy nadzieję, że w polskim wydaniu zostanie to poprawione. Ciężko także połapać się w fabule, bo brakuje jakichś sensownych objaśnień. Nie wiadomo, co robimy i dlaczego, częściej bywałem zagubiony niż zaciekawiony. Pamiętajmy jednak, że beta rządzi się swoimi prawami.

Szczęśliwie po bliższym przyjrzeniu się łatwo również odkryć dobre strony gry. Do tych należą niewątpliwie całkiem zgrabna, zbudowana na sprawdzonym schemacie rozgrywka, fajny dobór ras, interesujące klasy, system rzemiosła, a także silnik, który być może nie oferuje fenomenalnych wrażeń, ale za to jest szybki, z przejrzystą i wyraźną grafiką.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?