autor: Remigiusz Maciaszek
Guild Wars 2 - PAX 2011 - Strona 2
Ludzie odpowiedzialni za Guild Wars 2 nie sypią informacjami o swojej grze zbyt szczodrze ale kiedy już coś ujawnią, to niezmiennie okazuje się, że warto było czekać. PAX East 2011 jest źródłem wielu ciekawych wiadomości na temat najnowszej gry ArenaNet.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO
Na Guild Wars 2 czekają wszyscy fani MMO, zarówno ci, którzy preferują gry z abonamentem, jak i ci, którzy wolą bawić się za darmo. Najnowsze dzieło ArenaNet ma szansę skonsolidować społeczność zainteresowaną masowymi multiplayerami i bardzo dobrze, bo prawda jest taka, że zarówno jedni, jak i drudzy gracze, wydają na zabawę bardzo podobne kwoty. Konflikty między tymi dwiema grupami, dość częste na forach poświęconych MMO, są zatem tak naprawdę pozbawione podstaw.
Zapowiada się więc nieźle. Guild Wars 2 może wpłynąć na oba rynki gier, bo zdecydowanie podniesie poprzeczkę, jeśli chodzi o jakość pozycji darmowych, natomiast w przypadku płatnych wprowadzi wiele rewolucyjnych rozwiązań, które mogą zdefiniować gatunek w przyszłości. Oczywiście wszystko pod jednym warunkiem. Deklaracje deweloperów muszą zostać spełnione, a gra pod względem jakości faktycznie sprostać oczekiwaniom milionów graczy. Na szczęście wszelkie materiały, jakie do mnie trafiają, świadczą o tym, że za tą produkcją nie stoją czcze przechwałki, tylko kawał dobrej roboty i mnóstwo nowatorskich rozwiązań.
Najnowsze informacje pochodzą z PAX East 2011. Impreza odbyła się między 11 a 13 marca i była źródłem wielu bardzo interesujących wiadomości. Obecnie w sieci można znaleźć całą masę filmów nagranych podczas PAX, pokazujących różne fragmenty gameplayu i dobrze świadczących o jakości gry. Te możecie sobie bez problemu odnaleźć na własną rękę, mnie natomiast zainteresowała konferencja ArenaNet, podczas której deweloperzy udzielili bardzo wyczerpujących odpowiedzi na pytania fanów dotyczące kilku istotnych zagadnień w grze.
Potwierdziła się oczywiście informacja, że tytuł będzie oferować otwarty świat, a użytkownicy otrzymają pełną swobodę jego eksploracji, włączając w to możliwość skakania, pływania i odwiedzania podwodnych jaskiń. Instancjonowane mają być wyłącznie określone obszary, takie jak podziemia czy lokacje przeznaczone dla graczy i dokumentujące ich osobiste historie.
Warto przy tym zwrócić uwagę na to, jak świat gry został skonstruowany, gdyż tutaj pojawiają się pierwsze różnice między Guild Wars 2 a klasycznym modelem MMO. Przede wszystkim zupełnie zrezygnowano (z drobnymi wyjątkami) z systemu zadań, nie zaistnieje więc sytuacja, że będziemy przenosić się z lokacji do lokacji, wykonując z góry założone questy. Świat gry ma być w pełni dynamiczny, a na oczach graczy zadzieją się różne losowe wydarzenia. To, czy zechcemy w nich uczestniczyć, ma zależeć tylko i wyłącznie od nas.