Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 lutego 2011, 11:43

Arcania: Fall of Setarrif - zapowiedź - Strona 2

Jeszcze kilka tygodni temu byliśmy pewni, że wszystkie projekty firmy JoWooD legną w gruzach, a tymczasem dziś wydawca otwarcie mówi, że składać broni nie zamierza. To dobra wiadomość dla fanów Arcanii, którzy od dawna mieli obiecany dodatek.

Aktualna kondycja austriackiej firmy JoWooD przypomina sytuację topiącego się człowieka, który z przywiązanym do nogi głazem nieuchronnie zmierza na dno. Co prawda wierzga on jeszcze, próbując choćby o centymetr skrócić odległość dzielącą go od powierzchni, ale ciężar powolutku wciąga nieszczęśnika w głębiny. Taki kamień ma przytwierdzony również austriacki wydawca, ale wciąż widzi on szansę na wyrwanie się z objęć śmierci. Ratunkiem ma być proces sądowy przeciwko koncernowi Koch Media. Żądana w pozwie kwota – blisko dwa i pół miliona euro – pozwoliłaby JoWooDowi wyjść z długów i uniknąć widma bankructwa. Do sukcesu wiedzie jednak kręta droga i wcale nie jest pewne, że wszystko pójdzie po myśli wiedeńskiej firmy.

Najwyraźniej jednak Austriacy się tym nie przejmują. Jeszcze kilka tygodni temu byliśmy pewni, że ich wszystkie projekty legną w gruzach, a tymczasem dziś JoWooD otwarcie mówi, że składać broni nie zamierza. Najważniejszy w tej chwili projekt firmy – pierwszy dodatek do gry Arcania: Gothic 4 – wciąż jest w produkcji i ma się dobrze. Podobno.

Możliwość zwiedzenia miasta Setarrif będzie główną atrakcją gry.

Rozszerzenie Fall of Setarrif ma kontynuować opowieść o pochodzącym z wyspy Feshyr pastuchu, który wyruszył w świat z pragnieniem zemsty na królu Rhobarze III, ale miast zabić opętanego władcę Myrtany, wyzwolił jego duszę spod panowania demona. Jak to jednak w grach komputerowych bywa, prawdziwe zło tak naprawdę nie umiera nigdy. W omawianym dodatku demon raz jeszcze pojawia się w świecie żywych, a to za sprawą mrocznego rytuału, który został odprawiony przez orków.

Jak sama nazwa wskazuje, akcja rozszerzenia skoncentruje się wokół miasta Setarrif, położonego we wschodniej części wyspy Argaan. W podstawce bezimienny bohater zmierzał do tej odciętej od świata mieściny, ale ostatecznie ominął ją szerokim łukiem. W Fall of Setarrif nadrobimy zaległości. Dodatek pozwoli przekroczyć bramy miasta i naocznie przekonać się, jakież to zło czyha w jego murach. A pójdziemy tam oczywiście na prośbę króla Rhobara III, który odzyskawszy kontrolę nad swoim własnym umysłem, nie tylko zainteresował się losem podległych mu krain, ale i mocno polubił swojego wyzwoliciela.

Arcania: Fall of Setarrif nie doczeka się żadnych fundamentalnych zmian w rozgrywce – wszystkie podstawowe mechanizmy (np. system rozwoju postaci) pozostaną niezmienione. Nie oznacza to jednak, że nowa gra ma być pozbawiona jakichkolwiek usprawnień, co to, to nie. Przede wszystkim zwiększona zostanie interakcja z otoczeniem, z której słynęła niegdyś seria Gothic. W podstawowej wersji Arcanii nie można było spać, za co firma Spellbound była mocno krytykowana – w Fall of Setarrif to się zmieni. Koniec również z wyrabianiem przedmiotów w dowolnym miejscu i czasie. Żeby wykuć broń w rozszerzeniu, trzeba będzie odnaleźć kuźnię, a mikstury uwarzymy wyłącznie przy stole alchemicznym. Stare wraca do łask.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?