Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 października 2010, 13:08

autor: Remigiusz Maciaszek

Star Wars: The Old Republic - klasy zaawansowane cz.1

W Old Republic o roli, jaką postać będzie pełnić w grupie, zadecydują klasy zaawansowane. W dzisiejszym artykule rzucimy okiem na to, jak we wstępnych założeniach ma wyglądać ten system.

Przeczytaj recenzję Tytuł, który nie zawiódł - recenzja gry Star Wars: The Old Republic

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Star Wars: The Old Republic to gra, której oczekuje i wiąże z nią spore nadzieje wiele osób. Chociaż tytuł jest w pewnym sensie spadkobiercą innej masywnej gry online, a mianowicie Star Wars Galaxies, to zdecydowanie bardziej niż poprzednik nawiązuje do typowego modelu MMO, z wyraźnymi klasami postaci i ich funkcjami w grupie.

Jednym z istotniejszych aspektów rozwoju naszego podopiecznego, oprócz oczywiście wyboru klasy, będzie określenie funkcji, jaką postać ma pełnić w grupie. Mam tu na myśli tradycyjne role jak tank, healer czy DPS. Dotychczas dla deweloperów z BioWare najważniejszą rzeczą przy tworzeniu bohaterów było zbudowanie takich archetypów, które wyraźnie wpisywałyby się w świat Gwiezdnych Wojen. Teraz przyszła pora na przypisanie tych archetypów do wspomnianych wcześniej klasycznych ról w grach MMO. Kwestie te zostaną rozwiązane przez zastosowanie tzw. klas zaawansowanych (Advanced Class).

Każdy bohater otrzyma możliwość rozwoju z wykorzystaniem dwóch głównych ścieżek. To właśnie one będą definiować rodzaj zaawansowanej klasy, jaką wybierze gracz. Przykładowo w przypadku Wojownika Sithów (Sith Warrior) uzyskamy dostęp do dwóch możliwych grup umiejętności. Pierwsza to Juggernaut, stanowiący podbudowę dla klasy tank, druga to Marauder, będący typową klasą DPS – czyli skupiającą się na zadawaniu obrażeń. Oprócz tego każda ze ścieżek będzie możliwa do zróżnicowania również za pośrednictwem zestawów umiejętności. Wszystkie klasy zaawansowane będą posiadać po trzy takie zestawy.

Smuggler może się specjalizować w zadawaniu obrażeń,Gunslinger oraz w leczeniu i skradaniu – Scoundrel.

Przejdźmy teraz do kwestii technicznych. Wybór klasy zaawansowanej wiąże się z wyspecjalizowaniem postaci w konkretnej roli. Początkowo zostaniemy wyposażeni w trzy możliwe drzewka talentów, wybór klasy zaawansowanej wykluczy jedno z nich, pozostawiając dwa. Pierwsze to właśnie drzewko specjalizacji, drugie to drzewko klasy – współdzielone, niezależnie od wybranej klasy zaawansowanej. W trakcie zdobywania kolejnych poziomów, otrzymamy punkty, które następnie przeznaczymy na interesujące nas umiejętności. Drzewka talentów zawierają zarówno zdolności pasywne (oferujące bonusy do cech, obrażeń, zdolności obronnych), jak i aktywne (udostępniających nowe umiejętności do użycia w walce).

Wybór specjalizacji nie sprawi jednak, że postacie staną się do siebie podobne, a zagwarantują to różne zestawy umiejętności. Doskonałym przykładem jest tu klasa Przemytnika (Smuggler), która została opisana najszerzej. Otóż, wybierając klasę zaawansowaną, przyjmijmy w ramach przykładu, że będzie to Scoundrel, uzyskamy dostęp do drzewka Luck (drzewko klasy – współdzielone z Gunslingerem) oraz właśnie drzewka Scoundrel, które posiada dwa zestawy umiejętności, czyli Scrapper i Sawbones (da to w sumie trzy zestawy umiejętności – Luck, Scrapper, Sawbones).

Scrapper zagwarantuje dostęp do kilku ofensywnych umiejętności oraz do generatora maskowania (stealth generator), pozwalającego na efektywne wejście do walki, ale i na błyskawiczną ucieczkę, gdy zaistnieje taka konieczność. Sawbones dla odmiany pozwoli na użycie wielu umiejętności leczących oraz takich, które zapewnią grupie wsparcie w walce.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?