Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 października 2010, 11:11

autor: Remigiusz Maciaszek

Guild Wars 2 - grywalne rasy - Strona 2

Wraz z drugą częścią gry Guild Wars otrzymamy również nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić w trakcie rozgrywki. Nie zaszkodzi więc przyjrzeć im się trochę bliżej.

Guild Wars 2 nie bez powodu wzbudza spore zainteresowanie. Jeśli wierzyć zapewnieniom deweloperów, to należy spodziewać się mnóstwa ciekawych rozwiązań i nowego, świeżego spojrzenia na gatunek MMO. Na stronach ArenaNet oraz serwisów związanych z grą pojawia się coraz więcej informacji zdających się potwierdzać, że możemy mieć do czynienia z wyjątkową produkcją. Nadeszła więc pora, by gromadzone sumienie nowinki spiąć razem w postaci zbioru tekstów, których początkiem jest ten dzisiejszy.

We wcześniejszych artykułach pisaliśmy już co nieco na temat historii świata gry, fabuły i sposobu konstruowania zadań. Dzisiaj dla odmiany zamierzamy zająć się niektórymi kwestiami, mieszczącymi się w szeroko pojętej mechanice rozgrywki. Powiemy sobie zatem o rasach, rzucimy okiem na ich historię, ale także na ich umiejętności i wpływ tychże na styl prowadzenia gry.

Tym razem świat Tyrii odwiedzimy w skórze przedstawiciela jednej z pięciu ras. Różnią się one między sobą wyglądem, lokacją startową i pochodzeniem z zupełnie różnych kultur. Decydującym ich wyróżnikiem będą jednak specyficzne umiejętności, dzięki którym postacie tej samej profesji, ale innej nacji, będą się zasadniczo różnić. Wybór rasy wpłynie zatem nie tylko na wygląd naszego bohatera, ale będzie miał też znaczący wpływ na jego rozwój oraz styl prowadzenia przez niego walki.

Asura

Asura to niewielkie humanoidalne istoty, które skupiają się głównie na wykorzystaniu umysłu, łącząc wrodzoną inteligencję, magiczne zdolności i umiejętność konstruowania mechanicznych golemów. W tej chwili znane są ich trzy różne umiejętności, są to: Arcane Blast – stanowiący bezpośredni atak dystansowy, Radiation Field – kolejny magiczny atak, odpowiedzialny prawdopodobnie za obrażenia obszarowe, oraz Golem Battlesuit – umiejętność pozwalająca przywołać mechanicznego golema, z wnętrza którego będzie można wykonywać specjalne ataki.

Asura – umysł, magia i technologia w wyjątkowo małym ciele.

Utworzywszy nową postać, zabawę zaczniemy od zbudowania osobistej historii (personal story) – jest to ważny element RPG, który być może nie ma znaczenia dla mechaniki rozgrywki, ale wpłynie na zachowanie niektórych bohaterów niezależnych wobec naszego podopiecznego, a także zróżnicuje przerywniki filmowe. Gracz decydujący się na rasę Asura stanie przed wyborem uniwersytetu spośród następujących trzech: Dynamiki, Statyki i Synergii.

Charr

Charr charakteryzują się demonicznym, groźnym wyglądem. Te rogate bestie pochodzą z wojskowo-religijnej kultury, a konflikty z innymi rasami, dzięki którym mogą się sprawdzać, są praktycznie podstawą ich egzystencji. Do tej pory ujawniono zaledwie dwie ich umiejętności rasowe: Scatter Mines – miny, które ustawione w odpowiednim miejscu mogą ranić do trzech przeciwników, powodując krwawienie i spowolnienie tempa poruszania się. Druga zdolność to Battle Roar – okrzyk bitewny, ale na temat jego działania wciąż brak informacji.

Charr – siła, agresja i potrzeba udowadniania swojej wartości w walce.

Osobista historia bohatera Charr rozpocznie się wyborem legionu pochodzenia i tu będzie można zdecydować się na jeden z trzech: Popiół, Żelazo lub Krew.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?