autor: Remigiusz Maciaszek
Guild Wars 2 - grywalne rasy - Strona 2
Wraz z drugą częścią gry Guild Wars otrzymamy również nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić w trakcie rozgrywki. Nie zaszkodzi więc przyjrzeć im się trochę bliżej.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO
Guild Wars 2 nie bez powodu wzbudza spore zainteresowanie. Jeśli wierzyć zapewnieniom deweloperów, to należy spodziewać się mnóstwa ciekawych rozwiązań i nowego, świeżego spojrzenia na gatunek MMO. Na stronach ArenaNet oraz serwisów związanych z grą pojawia się coraz więcej informacji zdających się potwierdzać, że możemy mieć do czynienia z wyjątkową produkcją. Nadeszła więc pora, by gromadzone sumienie nowinki spiąć razem w postaci zbioru tekstów, których początkiem jest ten dzisiejszy.
We wcześniejszych artykułach pisaliśmy już co nieco na temat historii świata gry, fabuły i sposobu konstruowania zadań. Dzisiaj dla odmiany zamierzamy zająć się niektórymi kwestiami, mieszczącymi się w szeroko pojętej mechanice rozgrywki. Powiemy sobie zatem o rasach, rzucimy okiem na ich historię, ale także na ich umiejętności i wpływ tychże na styl prowadzenia gry.
Tym razem świat Tyrii odwiedzimy w skórze przedstawiciela jednej z pięciu ras. Różnią się one między sobą wyglądem, lokacją startową i pochodzeniem z zupełnie różnych kultur. Decydującym ich wyróżnikiem będą jednak specyficzne umiejętności, dzięki którym postacie tej samej profesji, ale innej nacji, będą się zasadniczo różnić. Wybór rasy wpłynie zatem nie tylko na wygląd naszego bohatera, ale będzie miał też znaczący wpływ na jego rozwój oraz styl prowadzenia przez niego walki.
Asura
Asura to niewielkie humanoidalne istoty, które skupiają się głównie na wykorzystaniu umysłu, łącząc wrodzoną inteligencję, magiczne zdolności i umiejętność konstruowania mechanicznych golemów. W tej chwili znane są ich trzy różne umiejętności, są to: Arcane Blast – stanowiący bezpośredni atak dystansowy, Radiation Field – kolejny magiczny atak, odpowiedzialny prawdopodobnie za obrażenia obszarowe, oraz Golem Battlesuit – umiejętność pozwalająca przywołać mechanicznego golema, z wnętrza którego będzie można wykonywać specjalne ataki.
Utworzywszy nową postać, zabawę zaczniemy od zbudowania osobistej historii (personal story) – jest to ważny element RPG, który być może nie ma znaczenia dla mechaniki rozgrywki, ale wpłynie na zachowanie niektórych bohaterów niezależnych wobec naszego podopiecznego, a także zróżnicuje przerywniki filmowe. Gracz decydujący się na rasę Asura stanie przed wyborem uniwersytetu spośród następujących trzech: Dynamiki, Statyki i Synergii.
Charr
Charr charakteryzują się demonicznym, groźnym wyglądem. Te rogate bestie pochodzą z wojskowo-religijnej kultury, a konflikty z innymi rasami, dzięki którym mogą się sprawdzać, są praktycznie podstawą ich egzystencji. Do tej pory ujawniono zaledwie dwie ich umiejętności rasowe: Scatter Mines – miny, które ustawione w odpowiednim miejscu mogą ranić do trzech przeciwników, powodując krwawienie i spowolnienie tempa poruszania się. Druga zdolność to Battle Roar – okrzyk bitewny, ale na temat jego działania wciąż brak informacji.
Osobista historia bohatera Charr rozpocznie się wyborem legionu pochodzenia i tu będzie można zdecydować się na jeden z trzech: Popiół, Żelazo lub Krew.