Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2010, 22:16

autor: Maciej Jałowiec

Bulletstorm - gamescom 2010

Po prezentacji Bulletstorm na targach gamescom 2010 ciężko nie podchodzić optymistycznie do najnowszego dzieła People Can Fly.

Przeczytaj recenzję Bulletstorm - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Jeszcze parę lat temu powiedziałbym, że to niemożliwe. A jednak – wchodząc do kompleksu pomieszczeń, w których odbywały się pokazy gier wydawanych przez Electronic Arts, natrafiłem na pokój, w którym przedstawiana była produkcja autorstwa polskiego studia. Muszę przyznać, że widok Bulletstorma pośród tak rozchwytywanych marek jak The Sims, Dragon Age, Need for Speed, FIFA czy Medal of Honor napełnił mnie optymizmem co do rozwoju polskiej branży gier komputerowych i wideo. Natomiast, gdy już zobaczyłem Bulletstorma w akcji, do optymizmu dołączyła i duma.

Witamy na planecie Stygia.

Prezentację prowadził Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly. Zanim pokazał nam właściwą rozgrywkę, przedstawił bohaterów i świat Bulletstorma. Mamy XXVI wiek. Nasze alter ego to Grayson Hunt – były członek elitarnego oddziału komandosów o nazwie Dead Echo. Oddział ten przez lata dowodzony był przez niejakiego generała Serrano, który dzięki swoim świetnie wyszkolonym wojakom zdołał zbudować i utrzymać wielkie państwo o nazwie Konfederacja Planet. Gdy Grayson zorientował się, że jego zwierzchnik jest nikim innym, tylko bezdusznym dyktatorem (podczas pokazu porównano go do łotrów rodem z filmów o Jamesie Bondzie), postanowił zdezerterować i wieść żywot awanturnika, pijaka i międzyplanetarnego pirata. Pięć lat po tych wydarzeniach statek Graysona natyka się na jedną z najtwardszych jednostek floty Serrano. Nie widząc zbyt wielkich szans na tradycyjne rozniesienie w pył przeciwnika, Grayson Hunt decyduje się wlecieć swoim statkiem w jednostkę wroga. W wyniku tego samobójczego ataku obie maszyny spadają na planetę o nazwę Stygia. Tam właśnie rozgrywa się 95% akcji Bulletstorma.

Wiadomo na pewno, że z tej katastrofy uratowały się trzy osoby. Pierwszą z nich jest oczywiście Grayson Hunt. Razem z nim ocalał również Ishi Sato – cyborg, który jest dla Graysona zarówno przyjacielem, jak i opiekunem. Pilnuje, by Hunt nie stoczył się przez alkohol na samo dno i wspiera go w trudnych sytuacjach. Trzecia osoba pochodzi ze statku Serrano, a jest to niejaka Trishka Novak. W pierwszej chwili można pomyśleć, że będzie ona jednym z wrogów Graysona, lecz według słów Adriana Chmielarza cała trójka musi ze sobą ściśle współpracować, by stawić czoła poważnemu niebezpieczeństwu, jakim są mieszkańcy Stygii.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.