autor: Michał Basta
Spider-Man: Shattered Dimensions - zapowiedź - Strona 2
Autorzy zapowiadają nowego Spider-Mana jako cztery gry w jednej. I chociaż jest to stwierdzenie trochę na wyrost, to trzeba przyznać, że Shattered Dimensions może okazać się jednym z ciekawszych tytułów z Człowiekiem-Pająkiem w roli głównej.
Przeczytaj recenzję Spider-Man: Shattered Dimensions - recenzja gry
Kiedy w 1962 roku na łamach czasopisma „Amazing Fantasy” po raz pierwszy pojawiła się postać Spider-Mana, chyba nikt nie przypuszczał, że w następnych latach stanie się on jednym z najpopularniejszych komiksowych superbohaterów. Minęło już jednak blisko 50 lat, a Człowiek-Pająk nadal przewija się przez niezliczone komiksy, filmy oraz gry wideo. Wśród tych ostatnich były zarówno totalne gnioty, jak i całkiem przyzwoite produkcje, zapewniające chociaż kilka godzin dobrej zabawy. Już niedługo przekonamy się, do jakiej grupy będzie można zaliczyć Spider-Man: Shattered Dimensions, nad którym pracuje kanadyjskie studio Beenox.
Wspomniana przed chwilą firma zajmuje się przede wszystkim tworzeniem konwersji z konsol na Macintoshe oraz pecety. W swoim dorobku posiada wprawdzie kilka autorskich projektów, ale nie są to z pewnością światowe hity (Bee Movie Game czy Monsters vs Aliens). Nasuwa się więc pytanie, czy studio to podoła dosyć ambitnie zapowiadającemu się Shattered Dimensions. Czemu ambitnie? Ponieważ produkcja zaoferuje aż cztery różne wymiary bazujące na kilku komiksowych seriach. Tak więc oprócz najbardziej eksploatowanego w grach klasycznego Amazing Universe otrzymamy również Noir, 2099 oraz Ultimate. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kolejne światy były przez autorów ujawniane stopniowo, a na jednym ze zwiastunów zaprezentowano uniwersa, które ostatecznie nie znalazły się w grze. Wśród nich były między innymi: Spider-Girl, Iron Spider, Spider-Man 1602 i Six-Armed Spider-Man.
Każdy z dostępnych wymiarów będzie różnił się wyglądem, stylem graficznym, a przede wszystkim rodzajem rozgrywki. Pierwszy z nich, czyli Amazing Universe, to przedstawiciel najbardziej rozpowszechnionego wizerunku Spider-Mana, czyli postaci w czerwono-niebieskim kostiumie. W etapach rozgrywanych w tym świecie główny nacisk położony zostanie na dynamiczną walkę z dużą liczbą przeciwników. Podczas starć bohater będzie mógł korzystać z całej palety ciosów i efektownych kombosów. Bardzo przydatna okaże się również nieodłączna pajęczyna, pomocna zarówno w czasie błyskawicznego przemieszczania się z miejsca na miejsce, jak i podczas walk. Umożliwi ona na przykład schwytanie i unieruchomienie oponentów lub stworzenie wielkiej pajęczej maczugi, przy pomocy której rozprawimy się z większą ilością przeciwników.
Znacznie oryginalniej zapowiada się drugi z wymiarów, czyli Noir, nawiązujący do miniserii czterech komiksów, które ukazywały się w okresie od grudnia 2008 roku do marca 2009 roku. Klimatem przypominały stare kryminały w stylu Sokoła Maltańskiego. W tym uniwersum na pierwszy plan wybije się zatem mroczna i tajemnicza atmosfera. Zmianie ulegnie również wygląd Spider-Mana, który zamiast czerwono-niebieskiego kombinezonu będzie nosił czarny strój. Podobną metamorfozę przejdzie rozgrywka, w której otwarta walka zostanie zastąpiona działaniami z ukrycia. Główny bohater będzie musiał zatem chować się w cieniu i eliminować pojedynczych oponentów z zaskoczenia. Oczywiście nadal będzie mógł korzystać ze swoich mocy, czyli chodzenia po ścianach oraz używania pajęczyny, ale wszystko zostanie podporządkowane skradankowemu stylowi zabawy.