autor: Radosław Kłosiński
Gorasul: Dziedzictwo Smoka - test przed premierą
Fabuła gry opowiada historię Roszondy, bohatera powołanego do życia przez magicznego smoka. Wziął on pod swoją opiekę małego chłopca, którego wychowywał od dziecka. Gdy Roszonda dorósł, otrzymał dar magii oraz smoczy charakter od swego przybranego ojca.
Przeczytaj recenzję Gorasul: Dziedzictwo Smoka - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Od pewnego czasu panuje prawdziwy boom na gry cRPG. W tym roku pojawiły się z dawna oczekiwane tytuły, takie jak: Arcanum, Pool of Radiance 2 oraz Wizardry 8 nie licząc dodatków do tych wydanych wcześniej. W oczekiwaniu na premierę prawdziwi fani gatunku przeszukiwali sieć w poszukiwaniu najmniejszej wzmianki o GRZE, dyskutowali ze znajomymi o fabule oraz komentowali każdy pojawiający się screen. Aż nadchodzi TEN DZIEŃ: następuje szybkie porównanie wyśnionego ideału z rzeczywistością –„ Jest super, wszystko takie jak mogłem sobie tylko wymarzyć” albo „ I ja tyle czasu czekałem na coś takiego”. Ale większość pozycji na rynku stanowią tytuły pozbawione takiego zainteresowania ze strony kupujących, taką grą jest Gorasul: Dziedzictwo Smoka. Jednak mogą czasem one sprawić miła niespodziankę okazując się o wiele lepszymi od przereklamowanego niby hitu. Czy tak będzie w przypadku omawianego tytułu to okaże się już w niedalekiej przyszłości.
Gorasul jest grą zrobioną przez Silver Style Entertainment, grupę developerska o dość dużym bo 8 letnim stażu, która jednak nie posiada na swoim koncie znanych tytułów może z wyjątkiem interesującej symulacji studia telewizyjnego- Mad TV.
Do gry wprowadza dobrej jakości intro, niestety chyba nie zostało do końca przemyślane, dlatego jest nieco chaotyczne i trudno cokolwiek na jego podstawie wywnioskować. Jednak chwilę później lektor uzupełnia podane wcześniej informacje - na ich podstawie wyłania się historia życia Roszondasa. Jako niemowlę został podrzucony smokowi na wychowanie, przybrany ojciec spisał się doskonale – nauczył swego syna magii oraz obdarzył go smoczym charakterem. Szczęśliwa kraina została zaatakowana przez straszliwego demona. Roszondas stał się w trakcie wojny największym bohaterem na świecie a dzięki wykorzystaniu swoich wspaniałych zdolności wychodził cało z każdej opresji, jednak w końcu uległ przeważającym hordom demonów. Ale to nie koniec straszliwej batalii, nieśmiertelna dusza Roszondasa przenosi się do nowego ciała...
Samo menu główne różni się od obecnych standardów, nie mamy do czynienia z „tabelką”, ale z ładną ilustracją, której odpowiednie fragmenty umożliwiają dostęp do potrzebnych opcji. Niestety taki zabieg nie jest obecnie zbyt często stosowany (zdaniem wielu utrudnia nawigację i wprowadza niepotrzebne zamieszanie), a może przyczynić się do powstania odpowiedniego klimatu jeszcze przed rozpoczęciem gry. Wśród dostępnych możliwości na szczególną uwagę zasługuje Bestiariusz - osobiście grałem już w trochę gier cRPG, jednak niewiele ofiarowało taką możliwość.