Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 października 2001, 12:18

autor: Branko Norwisz

Dark Age of Camelot - przed premierą - Strona 2

Dark Age of Camelot to tytuł z gatunku MMOcRPG osadzony w czasach Króla Artura i Rycerzy Okrągłego Stołu. Gra jednak nie opiera się tylko na legendach arturiańskich. Czerpie również pełnymi garściami z mitologii nordyckiej i celtyckiej.

Przeczytaj recenzję Dark Age of Camelot - recenzja gry

Gry MMORPG to ostatni „hit sezonu”. Ich tworzeniem zaczęły zajmować się zespoły programistów ze wszystkich części świata. Mamy MMORPG tworzone przez Amerykanów („Ultima Online”), Skandynawów („Anarchy Online”), Niemców (mające na zimę premierę „Shadowbane”), nawet Polaków („Mimesis Online”). Mogłoby się wydawać, że w takim natłoku produktów, każdy będzie do siebie podobny. A jednak nie, co świadczy o tym, iż ludzka wyobraźnia nie ma granic. Jedną z gier z tego gatunku, służących tylko do rozgrywki poprzez Internet jest Dark Age of Camelot – gra osadzona w czasach Króla Artura i Rycerzy Okrągłego Stołu. Gra jednak nie opiera się tylko na legendach arturiańskich. Czerpie również pełnymi garściami z mitologii nordyckiej i celtyckiej. Ten koktajl został dodatkowo przyprawiony poprzez wprowadzenie na ziemie DAoC magii, z której mogą korzystać mieszkańcy tego świata.

Developer

Dark Age of Camelot tworzona jest przez mało znany zespół o nazwie Mythic Entertainment. Mało znany wcale nie oznacza, że składa się on z samych nowicjuszy w branży. Do tej pory jednak tworzyli oni gry online dużo mniejszego formatu takie jak Dragon’s Gate (nie, nie Dragon’s Court), która już ponad dwanaście lat urozmaica pobyt na sieci klientom America Online.

Królestwa i postacie

W Mrocznym Wieku Camelotu występują trzy walczące ze sobą krainy, każda z nich posiadająca swój specyficzny klimat składający się z wyglądu krainy, jej mieszkańców oraz ras, spośród których gracz będzie mógł wybrać swoją postać. Każda postać z danej krainy jest wrogiem na terytoriach dwóch pozostałych, natomiast dwóch graczy z tego samego królestwa nie skrzyżuje mieczy chyba że na specjalnie do tego celu przeznaczonych polach pojedynkowych.

Albion jest to Brytania z dawnych czasów, pełna tętniących życiem lasów, wzgórz i dolin. Do przedstawicieli tej nacji należą mieszkańcy Brytanii, Szkocji, mitycznego Avalonu czy też Saraceni. Midgard to krainy lodu i śniegu, fiordów oraz porywistego wiatru. Krainę tą zaludniają zwykli ludzie, krasnoludy, trolle oraz koboldy. Hibernia to kraina, w skład której wchodzi wyspa znana dzisiaj jako Irlandia, wraz z niektórymi miejscami na wybrzeżach Szkocji i Walii. Zaczynając w tej krainie rasą awatara mogą stać się elfy, ludzie, firbolgi – pomiot ludzi i gigantów oraz lurikeeny (rasa zbliżona pochodzeniem do elfów, posiadająca specjalne zdolności magiczne).

Wybierając jedną z krain jako miejsce startu, gracz musi wybrać jeszcze klasę swojej postaci. W każdej z krain posiadają one inne nazwy, jednak ich podział jest jasny: wojownik, złodziej, mag i kapłan. W późniejszym etapie gry, a dokładnie po osiągnięciu piątego poziomu doświadczenia gracz będzie mógł wybrać profesję dla swojego awatara. W każdej krain wybór ten dokonywany jest w inny sposób. W Albionie profesja wybierana jest przez przystąpienie do jednej z czterech gildii, w Midgardzie wybór profesji odbywa się poprzez wybór boskiego patrona, w Hibernii poprzez poświęcenie się podążaniu jednej z wielu ścieżek takich jak np. ścieżka harmonii.

Nacisk w DAoC położony jest na walkę pomiędzy graczami należącymi do różnych krain. Aby wzmocnić siłę tego nacisku wprowadzony został system „reliktów”. Każda z nacji posiada określoną ich liczbę. Jeśli któraś z nich przejmie relikt należący do innej, wszyscy jej przedstawiciele otrzymują bonus podczas spotkań z wrogami, aż do momentu, w którym dany relikt, lub inny na jego miejsce zostanie im zabrany.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?