autor: Artur Cnotalski
Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena - zapowiedź
Riddick powraca... by znowu uciec z Butcher Bay... a nawet, by przeżyć coś nowego.
Przeczytaj recenzję Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Cztery lata temu światło dzienne ujrzało Chronicles of Riddick: Escape from the Butcher Bay, komputerowa kontynuacja dwóch filmów o odtwarzanym przez Vin Diesela mordercy, Riddicku. Akcja gry toczyła się przed opowiedzianymi w Pitch Black i Chronicles of Riddick wydarzeniami, a gracze mieli okazję zobaczyć sceny, o których wspomina filmowy bohater – na przykład „ulepszenie” oczu za paczkę mentolaków. Gra oferowała niesamowity klimat i mimo iż była first person shooterem, główną osią rozgrywki było skradanie się i walka gołymi rękami.
Świat ujrzał cyfrowe odwzorowanie Riddicka w dwóch wersjach – podstawowej, xboksowej oraz Director's Cut, wydanej ledwie kilka miesięcy później, a przeznaczonej dla użytkowników pecetów. Wersja reżyserka oferowała graczom nieco lepszą grafikę, dwa dodatkowe przedmioty kolekcjonerskie oraz bonusowy poziom, na którym nasz bohater miał okazję poszaleć w małym mechu, używanym przez ochronę więzienia. Użytkownicy pecetów mogli też uruchomić grę w specjalnym trybie, który pozwalał wysłuchać komentarzy twórców dotyczących rozwiązań i decyzji podejmowanych na etapie powstawania produktu – zabieg ten, rodem z filmowych DVD, nadawał grze dodatkową „filmową otoczkę” – nie zapominajmy, że premiera odbyła się równolegle z wydaniem drugiego obrazu o Riddicku.
Gra nie była pozbawiona wad – mimo ciekawych wątków pobocznych i przesycenia akcją, była stosunkowo krótka. Zabrakło również trybu multiplayer, który wielu shooterom daje „drugie życie”.
Przenieśmy się jednak cztery lata w przód, do roku 2008, kiedy twórcy oryginalnej gry zapowiadają kolejną jej odsłonę, opatrzoną podtytułem Assault on the Dark Athena. Gra ta ma spore szanse powtórzyć sukces poprzedniczki... gdyż w rzeczywistości JEST swoją poprzedniczką! Nowa odsłona Chronicles of Riddick oznacza dla graczy powrót do Butcher Bay i powtórzenie całej drogi – od momentu „dostarczenia” tam mordercy przez łowcę nagród Johnesa aż po brawurową ucieczkę z więzienia. Akcja oryginalnego Butcher Bay zostanie rozszerzona o sceny, z których zrezygnowano w poprzedniej grze, a także parę zupełnie nowych elementów, co do których twórcy pozostają tajemniczy. Historia Assault nie kończy się w momencie, kiedy prom z dwoma uciekinierami na pokładzie opuszcza więzienie.Wkrótce po opuszczeniu planety statek Riddicka pada ofiarą Dark Atheny, kierowanego przez grupę najemników molocha pożerającego mniejsze jednostki. Cyfrowa wersja Vin Diesela nie jest zachwycona ponownym uwięzieniem, tak więc po wydostaniu się ze szklanej kapsuły, w której budzi się na pokładzie statku, idzie przedyskutować to i owo z załogą Atheny.