Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2009, 12:40

autor: Szymon Liebert

Wheelman - zapowiedź - Strona 4

Vin Diesel próbuje zdemolować zabytkową Barcelonę i chce, żebyśmy mu pomogli. The Wheelman zgrabnie wpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto.

Przeczytaj recenzję Wheelman - recenzja gry

The Wheelman zgrabniewpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto. Oczywiście zapowiadana gra prezentuje nieco inny klimat i sposób wykonania. Przede wszystkim trzeba przypomnieć, że tworzy ją nie kto inny a sam Vin Diesel oraz założone przez niego studio. Można długo dyskutować o poziomie filmów tego aktora i jego umiejętnościach zawodowych, jednak nas interesują jego dokonania w branży rozrywki elektronicznej. Tu na myśl przychodzi mi świetny Chronicles of Riddick, tytuł nazywany często najlepszą adaptacją filmu. Wysoki poziom produkcji zawdzięczamy także aktorowi, który głównemu bohaterowi użyczył swojego wizerunku, szorstkiego głosu oraz charyzmy. Czy w przypadku The Wheelman możemy liczyć na równie dobre wykonanie i charakterystycznego bohatera?

Kolejna wirtualna rola Vina.

Oczywiście trudno jeszcze powiedzieć. Sam pomysł na grę wydaje się ciekawy. Grany (o ile ten wirtualny występ można tak nazwać) przez Diesela bohater jest tajnym agentem działającym pod przykrywką kuriera, pracującego naturalnie dla organizacji przestępczych. Zobaczymy więc odważnego i nieustraszonego kierowcę, mającego w zanadrzu niespożyte pokłady pretensjonalnych tekstów rodem z amerykańskiego kina akcji oraz Barcelonę, pełną prawdziwych samochodów, skuterów i motorów. Producenci w licznych wypowiedziach chwalą się, że hollywoodzki styl i widowiskowość będą jednym z głównych atutów ich dzieła. Pościgi, wybuchy, narkotyki, umięśnieni bohaterowie, seksowne kobiety i nienaganni mężczyźni, szybka akcja i nagłe zwroty fabuły – w zasadzie wystarczyłyby 3 lub 4 z wymienionych elementów, żeby gra okazała się dobra.

W czym będzie przejawiała się wspomniana wyżej widowiskowość? Podstawą mają być niezwykle dynamiczne pościgi i zręcznościowy model prowadzenia pojazdów. Autorzy mówią wręcz o swoistych pojedynkach samochodowych, rozgrywanych z szaleńczą prędkością na ulicach Barcelony pełnych postronnych widzów i przeszkód. Mknąc z ogromną prędkością, będziemy więc spychać wrogów specjalnymi „atakami”, rozwalać pomniejsze przedmioty, strzelać, wykonywać różne niebezpieczne ewolucje i obserwować efektowne eksplozje, kraksy oraz wypadki. Na dostępnych już dziś filmach przedstawiających rozgrywkę, rzeczywiście wygląda to efektownie, a akcja jest naprawdę ekstremalnie szybka (może nawet za bardzo). Samochody wgniatają się, gubią części i eksplodują, co często pokazane jest przy użyciu specjalnego krótkiego ujęcia w zwolnionym tempie. Prawdziwym rarytasem będą niezwykłe umiejętności tytułowego kierowcy i kuriera.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.