Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 grudnia 2008, 14:50

autor: Marcin Łukański

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą - Strona 3

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Ekipie CD Projekt RED udało się wykreować niesamowity świat fantasy oparty na świetnej prozie Andrzeja Sapkowskiego. Geralt odniósł ogromny sukces, mordując kolejne armie potworów zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. W 2009 roku również posiadacze konsol będą mogli wcielić się w pogromcę bestii i skręcić karki kilku Topielcom. Wiedźmin dumnie wkracza na platformy Sony oraz Microsoftu.

Powrót Białego Wilka (za granicą zwany Rise of the White Wolf) powstaje we współpracy z firmą WideScreen Games. Francuskie studio nie może pochwalić się zbyt wielkim dorobkiem – między innymi jest twórcą słabo przyjętej gry Dune. Zawiązanie współpracy z tego rodzaju firmą może budzić pewne obawy, ale szef projektu konsolowego Adam Badowski uspokajał nas w tej kwestii. Podobno studio WideScreen Games jest wystarczająco doświadczone w produkcji gier na konsole, by wiernie przenieść świat przedstawiony w PC-owej edycji Wiedźmina na maszynki Sony i Microsoftu.

Gra tworzona jest na zupełnie innym silniku niż wersja PC.

Konsolowy Wiedźmin będzie posiadał dokładnie taką samą fabułę jak wersja na PC, ale na tym podobieństwa się kończą. Wszystkie inne elementy gry, czyli oprawa audiowizualna, sterowanie, animacje, a nawet część filmów projektowane są od podstaw. Pozwoli to na wierne dostosowanie nowego Wiedźmina do specyficznych praw rządzących konsolami, a równocześnie zapewni tyle samo rozrywki i wyzwań jak wersja na PC.

Nowa oprawa audiowizualna

Powrót Białego Wilka powstaje na specjalnym silniku stworzonym w studiu WideScreen Games o nazwie DaVinci. Engine ten nie tylko pozwoli przedstawić magiczny świat fantasy w rozdzielczości 720p, ale umożliwi również wprowadzenie nowych elementów do struktury gry. Zamienione zostaną niektóre tekstury, ulepszone i dodane modele postaci, a nawet zaimplementowane płynne zmiany pór dnia.

Poza ulepszeniami kosmetycznymi w konsolowym Wiedźminie zobaczymy cały zestaw nowych i dopracowanych animacji. Ruchy Geralta, jak bieg, chód, wyprowadzanie ciosów oraz płynne przejścia między konkretnymi „stanami”, zostały opracowane raz jeszcze w specjalnych studiach motion-capture we Frankfurcie.

Nie zabraknie nowych i ciekawych filmów zaprojektowanych w całości przez Tomasza Bagińskiego. Posiadacze konsol obejrzą specjalną wersję intra oraz prologu, które nie były udostępnione w wersji PC-owej.

Zmiany nie ominęły również dźwięku. Wszystkie sample zostaną nagrane ponownie – tym razem w technologii Dolby Surround, co znacznie zwiększy ich jakość. Poza utworami i odgłosami znanymi z wersji na PC na konsolach usłyszymy nowe kawałki stworzone specjalnie na potrzeby Powrotu Białego Wilka.

Konsolowy Geralt ma prezentować się ładniej niż jego odpowiednik na PC i utrzymywać stałą ilość klatek na sekundę, co zapewni komfortową zabawę nawet w wysokich rozdzielczościach.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?