autor: Marcin Łukański
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą - Strona 3
Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Ekipie CD Projekt RED udało się wykreować niesamowity świat fantasy oparty na świetnej prozie Andrzeja Sapkowskiego. Geralt odniósł ogromny sukces, mordując kolejne armie potworów zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. W 2009 roku również posiadacze konsol będą mogli wcielić się w pogromcę bestii i skręcić karki kilku Topielcom. Wiedźmin dumnie wkracza na platformy Sony oraz Microsoftu.
Powrót Białego Wilka (za granicą zwany Rise of the White Wolf) powstaje we współpracy z firmą WideScreen Games. Francuskie studio nie może pochwalić się zbyt wielkim dorobkiem – między innymi jest twórcą słabo przyjętej gry Dune. Zawiązanie współpracy z tego rodzaju firmą może budzić pewne obawy, ale szef projektu konsolowego Adam Badowski uspokajał nas w tej kwestii. Podobno studio WideScreen Games jest wystarczająco doświadczone w produkcji gier na konsole, by wiernie przenieść świat przedstawiony w PC-owej edycji Wiedźmina na maszynki Sony i Microsoftu.
Konsolowy Wiedźmin będzie posiadał dokładnie taką samą fabułę jak wersja na PC, ale na tym podobieństwa się kończą. Wszystkie inne elementy gry, czyli oprawa audiowizualna, sterowanie, animacje, a nawet część filmów projektowane są od podstaw. Pozwoli to na wierne dostosowanie nowego Wiedźmina do specyficznych praw rządzących konsolami, a równocześnie zapewni tyle samo rozrywki i wyzwań jak wersja na PC.
Nowa oprawa audiowizualna
Powrót Białego Wilka powstaje na specjalnym silniku stworzonym w studiu WideScreen Games o nazwie DaVinci. Engine ten nie tylko pozwoli przedstawić magiczny świat fantasy w rozdzielczości 720p, ale umożliwi również wprowadzenie nowych elementów do struktury gry. Zamienione zostaną niektóre tekstury, ulepszone i dodane modele postaci, a nawet zaimplementowane płynne zmiany pór dnia.
Poza ulepszeniami kosmetycznymi w konsolowym Wiedźminie zobaczymy cały zestaw nowych i dopracowanych animacji. Ruchy Geralta, jak bieg, chód, wyprowadzanie ciosów oraz płynne przejścia między konkretnymi „stanami”, zostały opracowane raz jeszcze w specjalnych studiach motion-capture we Frankfurcie.
Nie zabraknie nowych i ciekawych filmów zaprojektowanych w całości przez Tomasza Bagińskiego. Posiadacze konsol obejrzą specjalną wersję intra oraz prologu, które nie były udostępnione w wersji PC-owej.
Zmiany nie ominęły również dźwięku. Wszystkie sample zostaną nagrane ponownie – tym razem w technologii Dolby Surround, co znacznie zwiększy ich jakość. Poza utworami i odgłosami znanymi z wersji na PC na konsolach usłyszymy nowe kawałki stworzone specjalnie na potrzeby Powrotu Białego Wilka.
Konsolowy Geralt ma prezentować się ładniej niż jego odpowiednik na PC i utrzymywać stałą ilość klatek na sekundę, co zapewni komfortową zabawę nawet w wysokich rozdzielczościach.