Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 listopada 2008, 10:50

autor: Piotr Doroń

Tekken 6 - przed premierą

Król bijatyk powraca w nowych szatach. Czy przypadnie do gustu współczesnym, wybrednym graczom i powtórzy sukces osiągnięty przez kultową trójkę oraz nie mniej udaną piątkę?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Czekacie na szósty Turniej Żelaznej Pięści? Pewnie, że czekacie. Żaden tam Soul Calibur, Dead or Alive czy inny Virtua Fighter. Takiej widowiskowości przy jednoczesnym zachowaniu wymagającego systemu walki premiującego doświadczonych graczy nie uświadczymy nigdzie indziej. Nie dziwi więc wiszący w powietrzu stan niecierpliwego wyczekiwania. Od debiutu Tekken 5 minęły już ponad trzy lata i to po prostu czuć. Po drodze przytrafiła się, co prawda, rozbudowana wersja piątki – Tekken 5: Dark Ressurection – lecz nie ma co ukrywać, nie na to czekali wielbiciele juggle’i, reversali, multirzutów czy potężnych i niezwykle trudnych do wykonania kombosów. Zmian w stosunku do piątki i wydanego na PSP Tekken: Dark Ressurection nastąpiło niewiele, choć gra warta była uwagi z powodu dodanego do niej kilka miesięcy po premierze trybu rozgrywki sieciowej. Fan Tekkena potrzebuje jednak faktów, a przede wszystkim rzeczywistych i istotnych zmian w systemie rozgrywki, który w przypadku klasycznych bijatyk odgrywa rolę zdecydowanie największą.

Jednym z niewątpliwych plusów oprawy graficznej będzie dynamiczna gra świateł.

Tekken 6: Bloodline Rebellion ma wszelkie predyspozycje po temu, by spełnić oczekiwania największych zwolenników serii. Z drugiej strony wiele z zapowiadanych nowości wydaje się dosyć kontrowersyjnych. O tym, jak wybredni potrafią być gracze, wiemy już po Tekken 4, którego rozbudowane, ale poddane w dużym stopniu nietrafionym udziwnieniom areny nie przypadły do gustu większości z nich, co pokazały choćby wyniki światowej sprzedaży gry (według nieoficjalnych danych nieco ponad trzy miliony egzemplarzy – dla porównania Tekken 3 przekonał do siebie blisko siedem milionów graczy, Tekken Tag Tournament cztery miliony). Czy szóstka powtórzy los swojego najmniej udanego poprzednika?

Choć fabuła nie odgrywa w przypadku tego typu produkcji najważniejszej roli, to jednak potrafi podgrzać atmosferę i umilić czas spędzany na samotnym opanowywaniu mechaniki gry. Historia w Tekken 6 przedstawia się następująco. Jin Kazama przejął tytuł swego dziadka Jinpachi Mishimy (główny boss w piątej części) i objął dowództwo nad organizacją Mishima Zaibatsu. Jednak nie było to dla niego wystarczające, w planach miał w końcu podbój świata. W tym celu zaczął siać propagandę, na skutek której wiele państw wypowiedziało sobie wojnę. Widząc, jak kolejne z nich tracą swą potęgę, Jin ogłosił Mishima Zaibatsu niepodległym narodem. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation dowodzona przez jego ojca, Kazuya Mishima. W rozstrzygnięciu konfliktu ma pomóc ogłoszenie szóstej odsłony Turnieju Żelaznej Pięści.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.