Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 sierpnia 2008, 12:58

autor: Marcin Łukański

MotorStorm: Pacific Rift - test przed premierą

Każdy fan szalonych wyścigów czeka na drugą część serii, która otrzyma podtytuł Pacific Rift. Nadzieje wiązane z sequelem są bardzo duże, tym bardziej, że pierwsze zdjęcia z gry prezentują się wyśmienicie, a węgla do pieca dorzuca sam producent.

Przeczytaj recenzję MotorStorm: Pacific Rift - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Motorstorm to jedna z tych gier, które nieodłącznie kojarzone są z konsolą Playstation 3. Swego czasu tytuł ten wywołał dość duże zamieszanie w światku elektronicznej rozrywki – prezentował ambitne podejście do zręcznościowych ścigałek, bardzo ładną oprawę graficzną i przestronne tereny, po których dzielnie pędziły różnorodne pojazdy, wzbijając za sobą tumany kurzu.

Każdy fan szalonych wyścigów czeka na drugą część serii, która otrzyma podtytuł Pacific Rift. Nadzieje wiązane z sequelem są bardzo duże, tym bardziej, że pierwsze zdjęcia z gry prezentują się wyśmienicie, a węgla do pieca dorzuca sam producent, wychwalając swoje najnowsze dzieło. Pacific Rift ma oferować zupełnie nowe otoczenie, nowy rodzaj pojazdów oraz – nareszcie – długo wyczekiwany tryb split-screen. Niestety pierwszy kontakt z wersją beta Motorstorm: Pacific Rift dość solidnie ostudził mój początkowy zapał i zasiał pewne wątpliwości co do niekwestionowanego sukcesu drugiej części serii.

Tropikalne wakacje Last Minute

Wersja beta nowego Motorstorma pozwoliła mi przenieść się na teren tropikalnej wyspy – jednej z kilku nowych lokacji, które będą dostępne w pełnej grze. Palące słońce, złociste plaże, błękitne, przezroczyste wody oceanu, wysokie palmy i piękne kobiety w bikini. To wszystko (może poza niewiastami w bikini) czeka na zwolenników bezkompromisowych wyścigów.

Wraz z nowym otoczeniem nadjechała również zupełnie nowa konstrukcja tras wyścigowych. Jednym z ważniejszych atutów pierwszej części gry były przestronne tereny, po których mogliśmy szaleć bez skrępowania i co chwilę natrafiać na nowe sposoby dojechania do mety.

Tropikalna wyspa to przeważnie wąskie i kręte trasy.

W Motorstorm: Pacific Rift umieszczenie akcji na tropikalnej wyspie wiąże się automatycznie z pewnymi ograniczeniami. Trasa, na której toczyliśmy zacięte boje o pierwsze miejsce, była zupełnym zaprzeczeniem przestronnych wyścigów z pierwszej części. Gracz musi się przygotować na wąskie slalomy między drzewami, ciasnymi kanionami, wśród egzotycznej roślinności i zalanych wodą kotlin. Przez cały czas trzeba trzymać nogę na hamulcu, zwracać uwagę na ciasne zakręty i niewielkie skocznie. Najdrobniejszy moment nieuwagi kończy się efektownym wbiciem pojazdu w pień drzewa, wpadnięciem do wody lub spadnięciem ze stromego zbocza – a ubezpieczenie zapewne nie obejmuje ekstremalnych wojaży po bezdrożach bezludnych wysp.

Niestety, usuwając z gry przestronne tereny, usunięto zarazem jeden z elementów, który wyróżniał pierwszą część spośród zalewu arcade’owych wyścigów. Tego typu przedstawienie rajdów jest oczywiście pewnym urozmaiceniem w serii, ale uważam, że wąskie i zawiłe trasy są troszkę złym kierunkiem rozwoju Motorstorm. Pozostaje mieć nadzieję, że pozostałe mapy będą częściej nawiązywały do pierwowzoru.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.