autor: Łukasz Malik
Dragon Age: Początek - E3 2008 - Strona 2
Gorące wrażenia z zamkniętej prezentacji Dragon Age: Początek. Wygląda na to, że wreszcie dostaniemy klasycznego RPG-a przeznaczonego dla dojrzałego i bardziej wymagającego gracza. Jednak... mam mieszanie uczucia. Dlaczego? Sprawdź.
Przeczytaj recenzję Dragon Age: Początek - recenzja gry
Jako jedyni dziennikarze z Polski i nieliczni na świecie uczestniczyliśmy w zamkniętym pokazie grywalnej wersji Dragon Age: Początek. Jest to nowy produkt z gatunku cRPG, za którego powstanie odpowiada firma BioWare. Dedykowana pecetom (przynajmniej na razie) gra jest niemal w każdym calu powrotem do korzeni, czyli do klasyki reprezentowanej przez takie tytuły, jak np. saga Baldur’s Gate. BioWare od lat pracuje nad stworzeniem całego uniwersum Dragon Age i jak wskazuje sam podtytuł, oglądamy narodziny nowej serii gier fantasy.
Klasyka. Tak jednym słowem można opisać Dragon Age. System prowadzenia dialogów, walka, ekwipunek – wszystko nijak ma się do ostatnio wydanych głośnych RPG-ów w rodzaju Mass Effect czy The Elder Scrolls IV: Oblivion. Obawiam się wręcz, że staroszkolna otoczka może mocno ograniczyć grono odbiorców tego programu. Początkowi najbliżej do Neverwinter Nights 2 – mam tu na myśli nie tylko mechanikę gry, ale również jej oprawę graficzną. To, co zobaczyliśmy na ekranie, nie wgniata w fotel – jest po prostu przyzwoite. Postacie wyglądają dużo gorzej niż w Mass Effect, a brak jakichkolwiek efektów post-processingu sprawia, że grafika jest... surowa. Mam głęboką nadzieję, że do premiery w przyszłym roku ta kwestia ulegnie poprawie.
W Początku wcielimy się w młodego adepta (bądź adeptkę) Szarych Strażników, czyli elitarnej społeczności wojowników walczącej z siłami zła, które w Dragon Age zwane są Zarazą. Pod okiem naszego mentora Duncana zostaniemy wprowadzeni w arkana gry i już w pierwszym etapie zabawy będziemy mogli podejmować trudne decyzje, które wpłyną na dalszy przebieg rozgrywki. Przygodę rozpoczniemy od stworzenia własnego herosa – wybierzemy klasę postaci, rasę oraz płeć. Warto w tym miejscu nadmienić, że decyzja ta wymusiła na twórcach gry rezygnację z rejestrowania mówionych kwestii głównego bohatera. Powód? Liczba dostępnych kombinacji wymagałaby nagrania ogromnej ilości materiału audio.