Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 maja 2008, 10:47

autor: Paweł Fronczak

Stargate Worlds - zapowiedź - Strona 3

Wiele składowych mechaniki rozgrywki nie odbiegnie daleko od standardów, do których przyzwyczaiły nas kasowe MMO. Jednak Stargate Worlds zawrze w sobie również dużo elementów, których na próżno szukać w innych grach tego typu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Gwiezdne Wrota

Gry na bazie licencji filmowych są mierne. Niewielki odsetek hitów to tylko kropla w morzu gniotów, którymi zasypują nas programiści. Trend ten – choć w tym wypadku jest stosunkowo nowy – utrzymuje się również w grach massive multiplayer online. Nie muszę szukać daleko, aby tę tezę podtrzymać. W świat MMO próbował już wedrzeć się Matrix, lecz ostatecznie produkt – The Matrix Online – okazał się niewypałem. Czy można zatem mieć jakiekolwiek nadzieje, że Stargate Worlds będzie przebojem?

Za grę opartą na licencji serialu zatytułowanego „Gwiezdne Wrota” odpowiada ekipa z Cheyenne Mountain Entertainment. Chociaż studio nie ma na swoim koncie żadnych sukcesów, ludzie wchodzący w jego skład maczali palce we wspomnianym Matrix Online i City of Villains, czyli doświadczenie mają. Gra – bazująca na seriach SG-1 oraz Atlantis – ma być grywalna zarówno dla tych, którzy obejrzeli każdy odcinek serialu jak i tych, którzy nazwę tę kojarzą jedynie z filmem pełnometrażowym.

Archetypy

Na tworzenie postaci złożą się trzy oddzielne etapy. Najpierw wybierzemy rasę spośród czterech dostępnych: Ludzie, Jaffa, Goa’uld oraz Asgard. Kolejna faza, czyli określanie klasy, zapowiada się już mniej konwencjonalnie, ponieważ trzy „obce” rasy będą miały przypisaną tylko jedną klasę. Jaffa odzwierciedla typowych, silnych wojowników, którzy korzystają ze swojej laski do atakowania z dystansu. Goa’uld to najpotężniejsza klasa, potrafiąca specjalizować się zarówno w nauce jak i w walce. Przedstawiciele Asgardów będą wykwalifikowani w zaawansowanej technologii i będą posługiwać się dronami, czyli małymi robocikami. Jedynie Ludzie otrzymają dostęp do wyboru jednej z czterech klas, a będą to: Naukowiec (inżynier, który dokonuje analizy zaawansowanych technologii, naprawia uszkodzone mechanizmy etc.), Żołnierz (broń ciężka, granaty), Komando (skrada się oraz obsługuje snajperkę) i Archeolog (odpowiednik znanego z serialu doktora Daniela Jacksona, specjalista od języków i kultur obcych).

Wczesny concept-art z gry.

Po zdecydowaniu się na jeden archetyp (czyli klasę postaci) będziemy musieli wybrać, po której stronie barykady staniemy. Dwie strony konfliktu reprezentują dobro i zło. Pozytywni są członkowie Stargate Union (rasa Ludzi), Wolni Jaffa oraz reprezentanci Asgardów. Natomiast do złej frakcji zaliczymy organizację Opcore (także rasa Ludzi), Kontrolowanych Jaffów oraz Goa’uldów. Największą wolność wyboru zapewniają więc Ludzie, trochę mniejszą Jaffa, natomiast wybór pomiędzy Asgardami lub Goa’uldami determinuje zarówno rasę, klasę jak i przydział do frakcji. Ciekawym rozwiązaniem może być możliwość komunikowania się między wszystkimi dostępnymi rasami i frakcjami przy pomocy czatu. Warto dodać, że każda klasa otrzyma własny obszar startowy.

Autorzy oferują kilka zupełnie nowych pomysłów, co widać już chociażby po braku profesji Medyka. Każda klasa będzie mogła nauczyć się leczenia. Jednak tutaj healerowi nie będzie wolno działać z bezpiecznego dystansu, ponieważ uzdrawianie okaże się możliwe wyłącznie w trakcie bliskiego kontaktu (ekhm...). Natomiast tankowanie nie ma polegać na przyjmowaniu na siebie obrażeń, lecz raczej na chowaniu się za osłonami, aby to one brały na siebie ciężar ataku.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?