Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 kwietnia 2008, 16:06

autor: Katarzyna Grysiewicz

SimCity Społeczności: Na wakacjach - zapowiedź

Pod względem grafiki Destinations praktycznie niczym nie będzie różniło się od podstawowej wersji gry. W dodatku ponownie ujrzymy barwne lokacje i dosyć dobrze wykonane budynki.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

SimCity Spoleczności zapewne nie było wymarzoną odsłoną kultowej serii. Najnowsza gra z tego cyklu prawie całkowicie zerwała z jej dotychczasowymi charakterystycznymi elementami. Gdy uruchomiłam Społeczności, byłam odrobinę zawiedziona. Nieco bajkowa oprawa wizualna oraz rozgrywka oparta o sześć nieprzeliczalnych na pieniądze współczynników sprawiły, że gra nie stanowiła już intelektualnego wyzwania lecz stała się mało wymagającym tycoonem. Z tego też względu z niewielkim zaciekawieniem odebrałam zapowiedź EA dodatku do tej przeciętnej pozycji.

Na pierwszy rzut oka gra bardziej przypomina Simsy niż SimCity

Szczęśliwie moje obawy zmniejszyły się po zapoznaniu się z dokładniejszymi informacjami na temat Destinations. Okazało się bowiem, że rozszerzenie uzupełni podstawową wersję o niedostępne (a przynajmniej nie w takim stopniu, aby zaspokoić oczekiwania fanów serii) w niej elementy. Przede wszystkim w grze zostanie rozbudowana kwestia transportu, którą początkowo potraktowano po macoszemu. Obecnie nic nie stanie na przeszkodzie wybudowania lotniska czy portu. Nie wiadomo jeszcze, jaki wpływ na całą rozgrywkę będzie miał transport powietrzny i wodny, jednak już sama jego obecność w grze stanowić będzie duży krok naprzód. W końcu tematem przewodnim dodatku są wakacje, które nieodzownie wiążą się z podróżowaniem.

Zbiór dostępnych budynków zostanie znacznie rozszerzony – pojawi się około stu nowych obiektów, mających pomóc wirtualnym burmistrzom w przekształceniu ich miasta w miejsce chętnie odwiedzane przez turystów. Z godnie z założeniami Społeczności stworzone lokacje będą zdecydowanie różniły się od siebie charakterem oraz wyglądem. Gracz będzie mógł wybudować pięciogwiazdkowy hotel dla osób z grubym portfelem lub na obrzeżach miasta umieścić pole namiotowe dla mniej zamożnych podróżników, szukających kontaktu z naturą. Turyści będą mogli przyjechać do romantycznego miasteczka ulokowanego w tropikalnych rejonach lub zawitać do spokojnej wioski, dającej szansę na wyciszenie i kontemplację. Gracz nie powinien również napotkać przeszkód na stworzenie autorytarnego miasta na wzór republiki bananowej, gdzie nawet przyjezdni są inwigilowani. Najprawdopodobniej każdy z takich obiektów wyposaży się w charakterystyczne dla niego elementy, jak chociażby basen, taras widokowy czy kort tenisowy (owe atrakcje mają występować w kilku wariantach). Kombinacji będzie naprawdę sporo – wszystko zależy wyłącznie od fantazji i kaprysu użytkownika.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.