Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 maja 2008, 10:57

autor: Adrian Stolarczyk

Nieśmiertelny - przed premierą - Strona 2

Stać się nieśmiertelnym, walczyć na przestrzeni wieków – od czasów rzymskich aż po współczesność – a wszystko w poszukiwaniu prawdy stojącej za nietypowymi zdarzeniami. Tak w skrócie opisuje ten tytuł Gelles Barril, twórca gry ze studia Widescreen Games.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Z pewnością wielu zna lub kojarzy wyreżyserowany przez Russella Mulcahy'ego w 1986 film „Nieśmiertelny” (Highlander). Opowiadał on historię tytułowych ludzi, którzy mogą zginąć jedynie, kiedy stracą głowę – w dosłownym tego słowa znaczeniu. Ta grupa osób od wieków walczy ze sobą. Wszystko zgodnie z zasadą: nieśmiertelny może być tylko jeden… („there can be only one”). Wygrany przejmuje moc przeciwnika.

Posypią się głowy...

Już kilka lat temu mogliśmy przeczytać informację o wykupieniu praw do tworzenia gier komputerowych na bazie serii „Nieśmiertelny”. Jednak dopiero w tym roku Eidos oficjalnie zapowiedział powstanie takowej gry na na PC, Xbox 360 i PlayStation 3. Pracę nad komputerową i konsolową wersją prowadzi studio Widescreen Games.

Nigdy nie trać głowy!

Do gry autorzy zaimplementowali tylko i wyłącznie ideę nieśmiertelności, która – jak twierdzą – daje spore spektrum możliwości. Co do samej historii, to nie ma ona mieć nic wspólnego z tą z dużego czy małego ekranu, dlatego liczący na powielenie przygody filmowego Conora lub serialowego Duncana mają od razu jasny obraz sytuacji. Prawdopodobnie wszystko oprócz nazwiska bohatera i celu nieśmiertelnych – będzie dla nas niespodzianką. Myślę jednak, że nie aż tak wielką, bowiem fabuła gry została wymyślona przez Davida Abramowitza, który współtworzył serial „Nieśmiertelny”.

Akcja gry rozpoczyna się w Nowym Jorku. Znaczna część miasta jest ewakuowana i nikt nie wie dlaczego. Kiedy Owen przygotowuje się do opuszczenia miasta, nagle do jego apartamentu wpada grupa uzbrojonych przeciwników. Jak się później okaże, za atakiem tym stoi potężny nieśmiertelny. W pokonaniu przeciwnika pomóc może tylko odnalezienie trzech fragmentów tajemniczego kamienia, które złożone w całość dadzą olbrzymią moc temu, kto je posiadł. Przedstawione z rozmachem wydarzenia obejmą okres około 2000 lat. Ponieważ startujemy we współczesnym Nowym Jorku, do wcześniejszych zdarzeń Owen będzie powracał na zasadzie wspomnień.

Sama historia głównej postaci sięga okresu rzymskiego. Tytułowy bohater urodził się w Galii i jest synem wodza plemienia, którego wioska pada łupem Rzymskiego Imperium. MacLeod zostaje odpowiednio przeszkolony w zakresie bojowym i ostatecznie trafia na arenę gladiatorów w Pompejach. W jednej z walk otrzymuje śmiertelny cios i w ten sposób odkrywa prawdę o sobie. Jego mentor Methos przekazuje mu wiedzę o naturze nieśmiertelnych i o zasadach gry toczącej się pomiędzy nimi. Oprócz Pompei Owen odwiedzi szkockie wyżyny (XIX wiek), gdzie zbrata się z nieśmiertelnym o imieniu Ryan i razem stawią czoła Wikingom sprzymierzonym z czarnoksiężnikiem Barakiem. Fabuła zaprowadzi bohatera również do czternastowiecznej Japonii, gdzie wraz ze swoim nauczycielem Methosem stanie w obronie sanktuarium Kusanagi-no-tsurugi.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.