autor: Artur Falkowski
Warhound - już graliśmy! - Strona 2
Główną cechą gry w założeniu autorów ma być szeroko rozumiana swoboda. Dotyczyć ona będzie nie tylko wyboru misji, ale również sposobu prowadzenia rozgrywki, a także rozwoju postaci.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Pewnego deszczowego dnia przybyłem do wrocławskiej siedziby Techlandu, by obejrzeć, nad czym aktualnie pracują twórcy Xpand Rally, Chrome oraz zdobywającego całkiem dobre oceny w Polsce i na Zachodzie Call of Juarez. Powitany uprzejmie przez sekretarkę musiałem chwilę poczekać. Po chwili pojawił się spec od PR i zaprosił mnie na pokaz. Na pierwszy ogień poszedł przygotowywany na komputery PC oraz konsolę X360 Warhound, którego bardzo wczesną, grywalną wersję miałem możliwość przetestować.
Zanim jednak to nastąpiło, poznałem założenia i plany dotyczące dalszego rozwoju gry. Warhound będzie przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby strzelaniną, z akcją osadzoną w naszych czasach. Wcielimy się w rolę wyszkolonego najemnika, któremu przyjdzie uczestniczyć w wielu porozrzucanych po całym świecie misjach. Tyle w kwestii wprowadzenia. Oczywiście nie brzmi to zbyt zachęcająco, biorąc pod uwagę, że powyższy opis można z powodzeniem przypasować do wielu innych produkcji. Co zatem ma skłonić graczy do sięgnięcia po portfel, co ma sprawić, że Warhound znajdzie swoje miejsce obok innych gier, często tworzonych większym nakładem? Prowadzący prezentację spróbował mi to wytłumaczyć. Oto, czego się dowiedziałem.
Główną cechą gry w założeniu autorów ma być szeroko rozumiana swoboda. Dotyczyć ona będzie nie tylko wyboru misji (do ukończenia tytułu nie będziemy musieli wykonać wszystkich zadań), ale również sposobu prowadzenia rozgrywki, a także rozwoju postaci. Twórcy postanowili bowiem, że prowadzony przez nas najemnik będzie odznaczał się takimi cechami jak alpinizm, mechanika oraz specjalizacja w posługiwaniu się bronią palną. Umiejętności będzie można ulepszyć w trakcie gry, uczestnicząc w specjalnych szkoleniach (np. na strzelnicy nauczymy się lepiej posługiwać bronią, podczas gdy jeżdżąc samochodem podniesiemy zdolność mechanika). Dzięki temu będziemy mogli dostosować rozgrywkę do własnych preferencji.