Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 kwietnia 2007, 12:14

autor: Anna Nowopolska

Overclocked: Historia o przemocy - przed premierą

Tytuł nie będzie w żadnym wypadku lekkiego kalibru. Od samego początku ma nas zaintrygować i zasugerować, że dowiemy się i poczujemy na własnej skórze, jak to jest być manipulowanym, poddawanym przemocy psychicznej, jak to jest stać się ofiarą...

Przeczytaj recenzję Overclocked: Historia o przemocy - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Mroczny, głęboki, poruszający, dający do myślenia, a może nawet pozostawiający ślad na naszej psychice... Taki podobno ma być kolejny thriller polityczno-psychologiczny autorstwa niemieckiego studia House of Tales, który w październiku tego roku (przynajmniej taka data widnieje w tej chwili na stronie domowej gry) pojawi się na zachodzie pod szyldem Anacondy. Autorzy zdecydowanie lubują się w ponurych klimatach, tajemnicach i spiskach (The Moment of Silence) i słusznie uważają, że porządna dawka emocji to to, na co właśnie czekają spragnieni nowych przeżyć gracze.

Tytuł nie będzie w żadnym wypadku pozycją lekkiego kalibru. Od samego początku ma nas zaintrygować i zasugerować, że dowiemy się, poznamy, poczujemy na własnej skórze, jak to jest być manipulowanym, poddawanym przemocy psychicznej, jak to jest stać się ofiarą... Patrząc na króciutki udostępniony przez producentów filmik i słuchając towarzyszącej mu mocno niepokojącej, wręcz podrażniającej zmysły muzyki, rzeczywiście trudno sie temu wrażeniu oprzeć. Dyrektor artystyczny zespołu Martin Ganteföhr porównując Overclocked do poprzedniej produkcji, stwierdził, że w przeciwieństwie do The Moment of Silence, w której przemieszczaliśmy się po świecie, teraz odbędziemy podróż w głąb osobowości.

I znowu kiosk nieczynny właśnie wtedy, gdy mi skończyły się fajki.

Oto były psychiatra wojskowy Dave MacNamara, stateczny mąż (choć akurat w trakcie kryzysu małżeńskiego) pracujący obecnie jako lekarz sądowy, zostaje wezwany do szpitala dla umysłowo chorych, by zbadać kilka osób, które z niewiadomych przyczyn doznały nagłej amnezji. Stało się to wkrótce po tym, jak nad Nowym Jorkiem przeszła niewyobrażalnie potężna, zatrącająca niemal o kataklizm burza, po czym z kilku różnych punktów miasta napłynęły doniesienia o zachowujących się irracjonalnie i stanowiących zagrożenie dla siebie i innych, uzbrojonych młodych ludziach. I właśnie oni okazują się przyszłymi pacjentami naszego bohatera. Wcielając się w doktora Dave’a, przeprowadzimy nad nimi kompleksowe badania, za pomocą których musimy dociec przyczyn dziwnego zachowania owych pięciu osób, utraty przez nich pamięci i przywrócić im tożsamość. W trakcie terapii okaże się, że ktoś niewątpliwie manipulował psychiką naszych podopiecznych oraz że ich zbliżone do siebie zachowania nie są absolutnie przypadkowe. Przeprowadzając z pacjentami wiele rozmów, poddając ich psychoanalizie i hipnozie, analizując ich sny i zastanawiające wizje, ze zdumieniem odkryjemy, że informacje, jakie zdobywamy od jednych, służą rozwikłaniu tajemnic drugich, a nawet dziwnie wiążą się z naszą przeszłością, o której raczej wolelibyśmy zapomnieć...

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.