Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 lipca 2006, 10:24

autor: Jacek Hałas

Army of Two - przed premierą

Koncern EA zdał sobie najwyraźniej sprawę z tego, iż efektowna grafika nie wystarczy do wypromowania zupełnie nowej marki...

Przeczytaj recenzję Army of Two - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Obecnie rynkiem elektronicznej rozrywki rządzą kontynuacje sprawdzonych hitów. Nic więc dziwnego, że informacje na temat zupełnie nowych i jednocześnie dobrze zapowiadających się gier wywołują zazwyczaj spore poruszenie. Jest to szczególnie widoczne wtedy, gdy za produkcję biorą się ogromne koncerny. Można bowiem liczyć na wysoki poziom wykonania, tym bardziej iż w przypadku odniesienia sukcesu dany tytuł dołącza do wielu sprawdzonych marek. Koncern Electronic Arts ma swoich wiernych fanów, ale i zagorzałych przeciwników. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, iż firma ta utrzymuje wiodącą pozycję na rynku głównie za sprawą wydawanych rokrocznie kontynuacji. W szczególności widać to na przykładzie gier sportowych. Jedyny wyjątek stanowią w tym przypadku tytuły oparte na znanych i głośnych licencjach (najczęściej filmowych lub książkowych). Zapowiedź zupełnie nowej, a na dodatek nie powiązanej z niczym produkcji mogła wiele osób zaskoczyć, gdyż EA na podobne kroki w ostatnim czasie nie decydował się. Pewnym wytłumaczeniem może być fakt, iż ma to być pierwsza gra tego koncernu, która powstanie wyłącznie z myślą o najnowszych modelach konsol. Samo to stwierdzenie nie wystarczy jednak do zapewnienia odpowiednio wysokiej sprzedaży. Przekonajmy się więc, czy gra ta poza dość nietypowym tytułem, kojarzącym się bardziej z niskobudżetowymi filmami akcji, będzie w stanie nas czymś pozytywnym zaskoczyć.

Na temat wątku fabularnego niewiele jeszcze wiadomo, aczkolwiek na kilka rzeczy już teraz warto zwrócić uwagę. Akcja Army of Two osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości. Myślę, że gra pod tym względem może zbliżyć się do kultowej serii Splinter Cell. Będziemy więc mieli do czynienia z dość nowoczesnymi rozwiązaniami, aczkolwiek z całą pewnością nie będą to typowe klimaty science-fiction. Tytułowa para wojowników to byli żołnierze piechoty morskiej, którzy obecnie stali się typowymi najemnikami. Można jedynie domyślać się, że fabuła gry będzie w znacznym stopniu wzorowana na cieszących się dużą popularnością politycznych thrillerach, a wiele z prezentowanych wydarzeń powiązanych zostanie z działalnością rządu Stanów Zjednoczonych. Wygląda więc na to, że miłośnicy wszelkiego rodzaju konspiracyjnych teorii będą wniebowzięci. Główni bohaterowie gry staną też zapewne przed wieloma trudnymi wyborami, tym bardziej iż istotną rolę mają odegrać korporacje wojskowe, które zapewne spróbują przejąć kontrolę nad administracją wybranych państw i tym samym zagrozić bezpieczeństwu całego świata. Jak już powiedziałem, na konkretne informacje na temat fabuły trzeba będzie jeszcze poczekać. Na razie pozostaje mieć tylko nadzieję, iż element ten odegra istotną rolę w trakcie właściwej gry.

Teoretycznie mogłoby wydawać się, iż atrakcyjna oprawa audiowizualna ma stanowić jedyny mocny punkt zapowiadanej gry. Na szczęście producent przewidział wiele innych ciekawych elementów, którym warto byłoby się teraz przyjrzeć. Na polu walki przez cały czas będzie znajdowało się dwóch najemników. Jak można się łatwo domyślić, bawiąc się w pojedynkę będziemy musieli liczyć się z tym, iż kontrolę nad drugą postacią przejmie sztuczna inteligencja. W tym miejscu do akcji wkroczy jednak kilka interesujących patentów. Przede wszystkim, w wielu grach nastawionych na ścisłą współpracę członków drużyny najczęściej jest tak, iż kolejne polecenia wydaje się przy użyciu prostego, rozwijanego menu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.