Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2006, 08:50

autor: Maciej Jałowiec

Battlefield 2142 - przed premierą - Strona 4

Szykuje się kolejny Battlefield do kolekcji. Co pozostanie niezmienione? Co zostanie dodane? Co zostanie zmodyfikowane i – nade wszystko – czy powtórzą się błędy z poprzedniej części?

Przeczytaj recenzję Battlefield 2142 - recenzja gry

Przygodę z DICE i EA na internetowych polach bitwy całego świata zaczęliśmy w 1942 roku, kiedy to przyszło nam stać się jednym z wielu maleńkich trybików w wielkiej machinie wojennej. Potem, w wyniku zimnowojennych zawirowań, zostaliśmy rzuceni do gęstej, nieprzeniknionej wietnamskiej puszczy. Na początku dwudziestego pierwszego wieku niektóre rejony globu stały się terenem starć Arabów, Chińczyków i Amerykanów. Teraz mamy rok 2142, świat pokrył się lodową skorupą, wojskowa dyktatura jest czymś, z czym ludzie muszą stykać się na co dzień. Znowu trzeba założyć mundur i załadować broń – teraz już jednak nie ma prochu strzelniczego, wszystko, łącznie z karabinami, zasilane jest antymaterią. Nie używamy ołowiu, tylko fal elektromagnetycznych. Gracz to ma wiecznie pełne ręce roboty.

A zaczęło się od zagadki...

Świat graczy pierwszy raz usłyszał o Battlefieldzie 2142 już w lutym. Wtedy to Dan Blackstone, pracownik DICE, dał graczom wskazówkę w postaci dwóch prostych działań matematycznych. Pierwsze to 3213/3*2. Drugie zaś polega na obliczeniu pierwiastka kwadratowego z liczby 4588164. Wyniki obu tych działań to właśnie 2142. Prawdopodobnie nikt się wtedy nie zastanawiał nad znaczeniem tego, co powiedział Blackstone, dopiero teraz wszyscy przypomnieli sobie jego zagadkę i zaczęli kompletować informacje na temat przygotowywanej części serii.

Nie mów do mnie „mały”...

... trwa kolekcjonowanie danych...

Od lutego minęło niewiele czasu, ale nie przeszkodziło to twórcom w ujawnieniu wielu ciekawych faktów na temat gry. Cała akcja rozgrywa się – jak sama liczba w tytule wskazuje – w przyszłości, podczas kolejnej epoki lodowcowej. Planeta niemal w całości pokryta jest śniegiem i lodem. Niemal, gdyż okolice równika wciąż nadają się do zamieszkania, i to właśnie o te ziemie trzeba będzie toczyć batalie. Pozostaje tylko pytanie: po której ze stron konfliktu się opowiemy?

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.