autor: Wojciech Gatys
Gothic 3 - zapowiedź
Choć do premiery pozostało jeszcze nieco czasu, Piranha Bytes są już teraz bardzo zadowoleni z kilku elementów, które pojawią się w trzecim gotyku. Przede wszystkim powróci niepowtarzalna atmosfera i znajomy świat gry.
Przeczytaj recenzję Gothic 3 - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Piranha Bytes to jednak mają głowę na karku. W czasie, gdy każde bodaj studio producenckie przymierza się do rewolucji i szykuje „przełomowego” MMORPG-a, oni spokojnie dziergają na szydełku kolejną część tego, na czym się znają. A w końcu – co szczególnie polscy i niemieccy fani gatunku na pewno potwierdzą – na czym, jak na czym, ale na klasycznych, jednoosobowych RPG-ach znają się doskonale. Przyznajcie się, ze wstrzymanym oddechem czekacie na wrześniową premierę Gothica 3? No to odetchnijcie chociaż na chwilę, bo zaraz może Wam zaprzeć dech w piersiach...
Oczywiście, powyższe zależy tylko od tego, czego oczekujecie. Jeśli oczekujecie „przełomowego” MMORPG-a, który padnie po dwóch tygodniach, to proszę podążać dalej. Nawet sami projektanci spod znaku piranii określają swoje dzieło następująco – „Gothic 3 będzie wszystkim, czego możecie się spodziewać po godnej kontynuacji serii”. A więc – jak brzmi motto zespołu rajdowego Toyoty – mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Oby tylko nowy Gothic radził sobie na rynku lepiej, niż bolid Ralfiego Schumachera.
Choć do premiery pozostało jeszcze nieco czasu, Piranha Bytes są już teraz bardzo zadowoleni z kilku elementów, które pojawią się w trzecim gotyku. Przede wszystkim powróci niepowtarzalna atmosfera i znajomy świat gry, który odtworzony został w zupełnie nowym, stworzonym specjalnie na potrzeby projektu, silniku graficznym. Królestwo Myrthana będzie tętniło życiem, a nowe animacje, wykorzystanie shaderów, fascynująca woda, lśniące tkaniny i skóra bohaterów wprawiają ich twórców w prawdziwy zachwyt – wystarczy wpaść na oficjalne forum Gothica. Malutkie detale, takie jak fruwające wokół motyle i dzikie zwierzęta, pasące się w spokoju przy strumieniu, są kolejnym sympatycznym elementem. Doskonała ma być również ścieżka dźwiękowa – dynamiczne utwory nagrane z udziałem orkiestry symfonicznej, odgrywane w dodatku w zależności od wydarzeń zachodzących w grze, mają rzucić konkurencję na kolana.
Co więcej, całe to estetyczne piękno ma być nam objawione niezwykle płynnie i wydajnie. Nawet najpiękniejsze widoki mogą zepsuć rozgrywkę, jeśli za bardzo obciążą naszą wysłużoną kartę grafiki. Piranha Bytes obiecują, że nawet na przeciętnym sprzęcie będziemy mogli oglądać przepiękne widoki aż po horyzont i nie notować żadnych spowolnień. Nowy silnik Gothica stosuje zaawansowane optymalizacje i będzie się dynamicznie dostosowywał do sprzętu, z jakiego akurat korzystamy.