Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 kwietnia 2001, 13:47

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Anarchy Online - zapowiedź

Anarchy Online to produkcja Funcom’u która może definitywnie wnieść coś nowego do świata gier internetowych. Przede wszystkim dlatego, iż będzie pierwszą grą rozgrywającą się nie w świecie fantasy, ale sci-fi.

Przeczytaj recenzję Anarchy Online - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W odległej przyszłości, na odległej planecie rodzi się konflikt. Konflikt, który może zmienić oblicze znanego człowiekowi wszechświata. Rodzi się anarchia – niszcząca siła, naznaczająca wszystkich piętnem zła, oddechem śmierci. Tak najprościej można przedstawić fabułę nadchodzącej gry pod tytułem „Anarchy Online”, a która zamierza być pierwszą grą z gatunku MMORPG (massive multiplayer role playing game), opuszczającą szeroko pojmowany świat fantasy i przenosząca nas, graczy, w świat znany z książek i filmów o tematyce science-fiction.

Planeta, na której toczy się akcja gry, to Rubi-Ka. Jedyna planeta we wszechświecie, na której znajdują się złoża Notum, minerału niezbędnego dla nanotechnologii. Dotychczas cała planeta była we władzy korporacji Omni-Tek, ale w roku 29 435 naszej ery doszło do buntu, a siłą, która walczy z korporacją o wolność dla mieszkańców Rubi-Ka są Klany – grupy ludzi wolnych i niezależnych, zamieszkujących planetę. Fabuła Anarchy Online to historia tego konfliktu, pełna zwrotów akcji oraz konieczności dokonywania wyborów.

Gracze będą mogli opowiedzieć się po obu stronach konfliktu, jednak twórcy gry przewidzieli także możliwość pozostania absolutnie neutralnym. Gracze, którzy wybiorą pracę dla korporacji (teoretycznie tej złej strony) uzyskają łatwiejszy start, dostęp do tańszych broni i zbroi itp. Gracze, którzy wybiorą walkę po stronie klanów, może i uzyskają mniejszą ilość pieniędzy na początku, ale oprócz chwały, jaką przynosi walka po stronie dobra, nie będą musieli oni odpowiadać za swoje czyny przed nikim. To droga dla tych, którzy lubią wyzwania i mają dużo czasu, aby pielęgnować swoje własne odbicie.

Pomimo faktu, iż nie istnieje możliwość grania innymi stworzeniami niż ludźmi, wybór wcale nie jest ograniczony. W świecie Anarchy Online ludzkość stanowią cztery rasy, genetycznie zmodyfikowane, aby jak najlepiej sprostać powierzonym im zadaniom. Pierwszą rasą jest Homo Solitus. Są oni rasą najbardziej zbliżoną do dzisiejszego Homo Sapiens. Mogą wykonywać każdy zawód, ale niezmiernie trudno będzie im specjalizować się w którymkolwiek z nich. Homo Opifex są najzręczniejszą spośród ras. Ich przeznaczeniem jest głównie zawód agentów, czy też członków przestępczego półświatka. Homo Atrox to najbardziej rozbudowana pod względem fizycznym odmiana ludzi. Są rasą o wielkiej sile, ale niestety (jak to zwykle bywa w świecie) kosztem obniżonej inteligencji. Są również jedyną rasą, której wszyscy członkowie są płci męskiej. Ostatnią z ras na Rubi-Ka, jest Homo Nano. Rasa ta jest najsilniej zmodyfikowana genetycznie, a ich główną specjalnością są metody zastosowania nanotechnologii. Wybór rasy to najistotniejszy czynnik wpływający na wysokość podstawowych atrybutów postaci, takich jak jej siła, szybkość czy też inteligencja.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?