autor: Emil Ronda
Black - zapowiedź - Strona 3
Gra zapowiada się na niesamowicie dynamiczną i efektowną strzelaninę. Słowa nie oddają tego, co dziać się będzie na ekranie. Strzelcie z wyrzutni w kolumnę podtrzymującą balkon z przeciwnikami, a ten wraz z załogą runie w dół.
Przeczytaj recenzję Black - recenzja gry
Potraficie przytoczyć przykład sytuacji, w której jakiś developer bierze się za niezgłębiony przez siebie dotychczas gatunek i okazuje się to strzałem w dziesiątkę? Przyznam, że to trudne pytanie, również dla mnie. Dużo łatwiej wymienić mi by przyszło odwrotne przykłady, kiedy taki eksperyment okazuje się mocno chybionym przedsięwzięciem. Criterion Games, mistrzowie wyścigów, twórcy najlepszej moim zdaniem serii wyścigowej – Burnout – próbują sił w strzelaninie FPP pod tytułem Black. Ta zapowiedź ma – oczywiście poza funkcją czysto informacyjną – spróbować odpowiedzieć na kwestię przedstawioną powyżej. Czy Criterioni mają szansę wpisać się do annałów historii gier PS2 z tak drastycznym przeskokiem gatunkowym? Czy nie dadzą plamy? Gdzie widzimy szansę na doskonały tytuł, a o które jego elementy możemy się obawiać? Zapraszam, zastanówmy się nad tym wspólnie.
Apetyt na Black
Apetyt ów rośnie coraz bardziej. Pomimo, że w momencie powstawania tego tekstu producenci nie wypuścili jeszcze oficjalnych informacji prasowych na temat Black, to jednak umiejętnie zwracali uwagę graczy na swój nowy projekt ciekawymi screenami, czy też efektownymi filmikami. Najwięcej zamieszania robiły jednak prezentacje wczesnych wersji gry (a już wtedy kod robił duże wrażenie!) na branżowych targach (szczególnie E3 2005); nie tylko zagraniczni, ale także nasi krajowi dziennikarze zgodnym chórem okrzyknęli Blacka jedną z najbardziej oczekiwanych gier obecnie królującej generacji konsol (PS2, Xbox). Dlaczego?
Co wiemy o „Czarnym”...
Po pierwsze i najważniejsze: ta gra zapowiada się na niesamowicie dynamiczną i efektowną strzelaninę FPP. Te słowa nie oddają tego, co dziać się będzie na ekranie. Strzelając z szybkostrzelnej broni w ścianę czy filar zobaczycie całe MNÓSTWO odłamków odskakujących „pod rozkaz” licznych pocisków. Strzelcie z wyrzutni w kolumnę podtrzymującą balkon z przeciwnikami, a ten wraz z załogą efektownie i realistycznie runie w dół wyrzucając w powietrze tumany kurzu i pyłu. Poziomy są tak zaprojektowane, by gracz z przyjemnością mógł pruć pociskami i delektować się towarzyszącymi temu efektami.