Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 lipca 2005, 11:51

autor: Daniel Sodkiewicz

Company of Heroes: Kompania Braci - przed premierą - Strona 5

Company of Heroes wydaje się być jedną z najciekawszych gier strategicznych, jakich można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Oglądając pierwsze filmy z gry można się zastanawiać, czy to jeszcze RTS, czy już FPS.

Pierwsze materiały dotyczące gry Company of Heroes wywarły na mnie podobne wrażenie, jak swego czasu zapowiedzi Soldiers: Heroes of World War II. To właśnie produkt zapowiedziany przez Relic Entertainment wydaje się być jedną z najciekawszych gier strategicznych, jakich można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Sam zespół tworzący grę jest rozpoznawalnym znakiem wśród miłośników gier strategicznych. Bardzo udany Warhammer 40,000: Dawn of War i najlepsza w swoim gatunku kosmiczna seria Homeworld to nieprzeciętny dorobek tego teamu.

Co łączy HL2 i CoH?

Oglądając pierwsze screeny z gry i filmik, zastanawiałem się, czy to jeszcze RTS, czy już FPS. Gdyby nie końcowe napisy, byłbym święcie przekonany, iż obejrzałem właśnie trailer z nadchodzącego shootera. Zapowiada się, iż stworzony na potrzeby CoH silnik graficzny o nazwie Essence Engine wytyczy nowe standardy w przedstawianiu świata gier strategicznych. Zdumiewająca jakość tekstur i szczegółowość obrazu zostały tutaj uzupełnione przez rewelacyjny silnik fizyczny o jakże nieobcej nazwie Havok 3.0. Dla przypomnienia tylko dodam, iż technologię tę możemy podziwiać m.in. używając Gravity Guna w najnowszej odsłonie Half-Life’a.

Namiastkę zachowania poprawności praw fizyki w RTS-ach mieliśmy już np. we wspomnianych Soldiers. Company of Heroes to kolejny, milowy krok ku doskonałości. Wybuchy, burzące się zabudowania, odwzorowanie ciężaru maszyn i ich wpływ na napotykane przeszkody, dynamiczne oświetlenie (będzie to pięknie wyglądać szczególnie podczas misji w nocy), rag-doll, ogromna interaktywność świata (można zniszczyć dosłownie wszystko), dym nad ruinami, 700 odmiennych animacji ruchu (Dawn of War posiadał 150) etc. Dużo można by wymieniać, jednym słowem zapowiada się wyśmienicie. Należy się bowiem spodziewać RTS-a z grafiką i światem w standardzie najlepszych gier FPS.

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę
Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Przed premierą

Na rynku pojawił się Dark Souls gier RTS – mowa o Age of Darkness: Final Stand. Produkcja ta sprawiła, że popadłem w otchłań szaleństwa i rozpaczy. Zapraszam do lektury, jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.