Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 czerwca 2005, 15:14

autor: Piotr Deja

Starship Troopers: Żołnierze Kosmosu - zapowiedź - Strona 2

Dla miłośników sieczki w stylu Serious Sama szykuje się naprawdę ciekawy tytuł. Jeśli komputerowy Starship Troopers dorówna temu z kin, to możemy się spodziewać szybkiej akcji i malowniczych, latających wkoło flaków obcych.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jeśli mało Wam było robali rodem z kosmosu, jeśli bardzo podobało Wam się unicestwianie mrówkolwów w Half-Life 2, jeśli lubujecie się w rozpaćkujących się insektoidalnych zwłokach, a dodatkowo przypadł Wam go gustu film (lub książka) Starship Troopers – możecie zacząć odkładać pieniążki. Z końcem września ma ujrzeć światło dzienne FPS osadzony w uniwersum Żołnierzy Kosmosu, przygotowywany właśnie przez firmę Strangelite.

Na początek trochę historii. Starship Troopers to książka science-fiction napisana w 1950 roku przez Roberta Heinleina, opowiadająca o walce ludzkości z potężnymi, insektoidalnymi obcymi. Jednak tam ludzkość właśnie jest agresorem, a obcy po prostu się bronią. Na podstawie książki powstały filmy, a także gry komputerowe. Fabuła gry będzie nawiązywać do obu filmów, lecz autorzy postarali się byśmy nie „przechodzili” wydarzeń, które już znamy – akcja ma się dziać pięć lat po tej przedstawionej w drugim filmie. Planeta górnicza Hesperus była w ciągłym niebezpieczeństwie, gdyż owadzi obcy nie poddali się, ciągle atakując ludzkie kolonie. A co gorsza, w ostatnim czasie Ziemia nie odebrała żadnego sygnału z planety Hesperus. Dlatego na jej powierzchnię zostają wysłane oddziały specjalne. Do nich właśnie należy gracz. Nie jest jakimś tam zwykłym żołnierzem, lecz wyćwiczonym komandosem, który ma dostęp do najnowocześniejszych ludzkich technologii – wszystkiego, by każda jego misja zakończyła się sukcesem.

Do dyspozycji gracza zostanie oddanych dwanaście broni. Amunicja nie będzie się kończyć, więc tym samym autorzy nie przewidują żadnych broni do walki wręcz. Zresztą, co jakiś nóż lub bagnet mógłby poradzić przeciwko kolczastym kończynom obcych? Uzbrojenie prezentuje się dość standardowo, większość widzieliśmy na filmie, lecz twórcy pragną dodać też coś od siebie. Gracz na raz będzie mógł mieć maksymalnie cztery rodzaje broni (vide Far Cry), do tego dochodzą stacjonarne karabiny lub działka pokładowe, które mają bardzo ułatwić eksterminację obcych. Dropshipami jednak latać nie będziemy, bo Starship Troopers to walka przede wszystkim na ziemi. Możemy się spodziewać kilku rodzajów karabinu szturmowego Morita, shotguna oraz specjalnej wyrzutni rakiet, której można wskazać kilka celów jednocześnie. Wyobraźmy sobie sytuację, w której po kolei wskazujemy robale, a gdy dochodzimy do dziesiątki – rakietnica wystrzeliwuje raz za razem dziesięć rakiet. Więcej informacji na temat uzbrojenia autorzy nie udostępnili. Niestety, fani filmu, a w szczególności nuklearnych mini-rakiet mogą poczuć się zawiedzeni, gdyż takowych w grze nie będzie. Z drugiej strony, co by to było za wyzwanie, jeśli moglibyśmy zniszczyć wszystko za pomocą jednej rakiety?

W pracy pomagać graczowi będzie specjalny kombinezon bojowy, inny niż ten z filmu i książki, posiadający m.in. zdolność leczenia siedzącego w nim gracza. Niestety, autorzy nie powiedzieli na razie nic o wielkich mechach bojowych, być może będą one niespodzianką dla graczy? Najpewniej jednak nie uświadczymy ich w grze.

Strawę dla broni gracza będzie stanowić dziewiętnaście rodzajów obcych. Lepiej trzymać ich na dystans – nawet najmniejszy robal jest w stanie rozerwać gracza na strzępy w bezpośrednim starciu. Trzon armii obcych stanowią właśnie te czworonożne bestie. Co prawda na początku łatwo się je zdejmuje po kolei, jednak w miarę upływu czasu pojawia się ich coraz więcej i więcej... naraz gracz będzie musiał odpierać ataki nawet kilku setek robali! Do płynnego wyświetlania tak dużej ilości przeciwników służy zaprojektowany specjalnie dla potrzeb gry Swarm Engine – przedkłada ilość obiektów nad jakość, co nie oznacza, że gra będzie brzydka. Tak czy inaczej gracz będzie patrzył na setki obiektów jak na całość – jeden wielki nie-do-odparcia rój – a nie na pojedyncze modele. Engine jest w stanie wyświetlić ponad trzysta modeli robalów, plus modele żołnierzy, pojazdów i artylerii – i zachować przy tym płynność. Twórcy chcą, by gracz uczestniczył w ogromnej, szybkiej, chaotycznej walce rodem z filmu.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.