Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 kwietnia 2005, 09:23

autor: Maciej Myrcha

Risk Your Life: Path of the Emperor - przed premierą

W roku 487 p.n.e. drugi syn imperatora został władcą nowych ziem. Cztery lata później ludność imperium zaczęła emigrować na nowy kontynent. Niestety, po pewnym czasie skończyły się surowce, które teraz musiały być sprowadzane ze starej ojczyzny...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Gatunek wieloosobowych gier sieciowych (MMO) od kilku lat rozwija się coraz prężniej. I nic w tym dziwnego, w odróżnieniu od innych gier, „zwykłych”, za które gracze płacą tylko raz w momencie ich zakupu, gry MMO, pracują na siebie praktycznie przez cały swój żywot. Po pierwsze, gracze muszą je najpierw zakupić a następnie, w większości przypadków, wpłacać ustaloną opłatę subskrypcyjną. Ale żeby przyciągnąć do siebie graczy, projekt MMO musi reprezentować naprawdę wysoki poziom. I o ile w przypadku gier, wokół których szum medialny zapewnia odpowiednią ilość potencjalnych klientów (World of Warcraft, EverQuest), o tyle produkcje powstające jakby znikąd muszą dopiero wywalczyć sobie pozycję na rynku. A do takiej walki stanie niedługo MMORPG zatytułowany Risk Your Life, czyli w wolnym tłumaczeniu Zaryzykuj Życiem.

Zanim przejdę do konkretów, najpierw krótkie wprowadzenie do świata, w którym przyjdzie nam spędzić mniej lub więcej czasu. Dawno temu istniało imperium, które zdolne było wystawić i utrzymać ogromne armie wojsk. Imperium, w którym historia ciągłych wojen i rozlewów krwi sięgała setki lat wstecz. Obecnie imperium to zajmuje 1/3 zachodnich terytoriów, które oddzielone są od reszty kontynentu linią frontową utworzoną wspólnym wysiłkiem pozostałych 4 krajów. Mimo, iż mają one jednego wroga, w dalszym ciągu walczą również ze sobą nawzajem, aczkolwiek już od 10 lat nie odnotowano między nimi żadnego zatargu. Rozrastające się ciągle imperium skierowało swoje zapędy terytorialne na dalsze obszary zachodu, gdzie odkryto nowy kontynent. Drugi syn Imperatora wyruszył z pozostałościami armii, aby zbadać nowe ziemie i dołączyć je do imperium. Po dwóch ekspedycjach zakończonych sukcesem, imperator wydał rozkaz kolonizacji nowego świata.

W roku 487 p.n.e. drugi syn imperatora został władcą nowych ziem, reprezentując jednocześnie imperium i rodzinę rządzącą. Cztery lata później ludność imperium zaczęła emigrować na nowy kontynent. Niestety, po pewnym czasie skończyły się surowce, które teraz musiały być sprowadzane ze starej ojczyzny. Rozwój nowych osad spowolniły również ciągłe ataki dziwnych bestii. Kilka lat później imperator zmarł niespodziewanie, nie zostawiając po sobie testamentu, co spowodowało walkę o władzę między jego synami. Starszy syn wstrzymał czwartą falę imigrantów na nowe ziemie. W tym samym czasie młodszy syn, rządzący nowym kontynentem organizował armię. Jednak była ona zbyt słaba, aby zaatakować imperium, książę poprosił więc o pomoc osadników. Niestety, bestie zaatakowały ponownie kolonie, czyniąc ogromne szkody i uszczuplając i tak niezbyt potężną jeszcze armię. A Ty, graczu, pojawiasz się w samym środku tych wydarzeń, opowiadając się po jednej z wielu stron konfliktu.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?