Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 grudnia 2004, 10:33

autor: Jacek Hałas

Predator: Concrete Jungle - zapowiedź

Predator. Kosmiczny, brutalny łowca. Powstały trzy filmy z tą postacią, w tym jeden świetny (pierwsza część), lecz jest to również wspaniały materiał na grę dla konsol obecnej generacji, który niedługo zostanie wykorzystany w nowej produkcji.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PS2.

Predator. Kosmiczny, brutalny łowca. Trzy filmy z tą postacią, w tym jeden świetny (pierwsza część) i dwa całkiem udane (tu zaliczam także niedawno puszczany na ekranach kin Alien vs Predator). Wspaniały materiał na grę dla konsol obecnej generacji, czyż nie sądzicie? Tymczasem nasze maszynki, tak udanie zapełniające nasz wolny czas, mogą się pochwalić jedynie strategią czasu rzeczywistego Alien vs Pedator: Extinction (PS2, Xbox). Nadszedł jednak najwyższy czas na grę akcji z brutalnym kosmitą w roli głównej.

Fabuła Concrete Jungle przedstawia się dość interesująco i sądzę, że z powodzeniem mogłaby (oczywiście po lekkim „tuningu”) być wykorzystana przy produkcji pełnoprawnego filmu. Tytułowy łowca po raz pierwszy odwiedził naszą planetę w 1930 roku. Postępując zgodnie z obowiązującym w szeregach Predatorów kodeksem honorowym, wyszukał sobie równorzędnych przeciwników i zaczął na nich polować. Pech chciał, że trafił na ówczesną mafię. Pomimo ogromnej przewagi technologicznej główny (anty)bohater poniósł sromotną porażkę. Na odpowiedź członków klanu nie musiał zbyt długo czekać. Tytułowy łowca stracił cały swój ekwipunek. Po 100. latach przerwy otrzymuje jednak możliwość odzyskania utraconego honoru. A przedstawiciel tej rasy nie odpuszcza – wiecie to, znacie przecież z filmów. Predator trafia do Chicago przyszłości (mamy rok 2030) gdzie zamierza rozpocząć swe łowy. Sprawa jest jednak na tyle utrudniona, iż ludzkość na przełomie tych stu lat dokonała ogromnego postępu technologicznego, a na samego obcego polują potomkowie członków mafijnych rodzin...

Przebieg rozgrywki będzie w znacznym stopniu zbliżony do gier z serii Legacy of Kain. Tytułowego Predatora będziemy obserwowali z perspektywy trzeciej osoby, przy czym w niektórych sytuacjach kamera przełączy się na widok FPP. Stanie się tak na przykład w momencie użycia jednego z dostępnych trybów wizji. Tych zaś mają być cztery rodzaje: Thermal (termiczny), Neural (nerwowy), Prey (tryb ofiary, lub inaczej tłumacząc: polowania) i Tech Scan (zapewne będziemy nim skanować różne sprzęty, pojazdy itp.) Miejmy nadzieję, że tryby te będą wykorzystywane w dowolnych sytuacjach przez gracza, a nie tylko w wyznaczonych przez producentów miejscach.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.