Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - zapowiedź - Strona 2
Osadzona w Średniowieczu gra, pomimo całej historycznej otoczki, w żadnym stopniu nie będzie bazowała na prawdziwych wydarzeniach. Pod tym względem „Medieval Lords” przypominać będzie raczej słynną serię „The Settlers”.
Przeczytaj recenzję Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry
Kiedy za kolejną grę biorą się specjaliści z danego gatunku można spać spokojnie, wiadomo bowiem, iż ich najnowszy produkt nie okaże kompletnie niegrywalnym a na dodatek zrywającym z powszechnie obranymi ścieżkami produktem. Nie trzeba być ekspertem w tej dziedzinie, aby kojarzyć Codemasters z wyśmienitymi ścigałkami czy też Red Storm z taktycznymi strzelankami sygnowanymi postacią Toma Clancy’ego. Firma Monte Cristo Games nie może się co prawda pochwalić zbyt dużą ilością wydanych pozycji, wszak zaistniała na rynku dopiero w 1995 roku, aczkolwiek wydawane przez nią strategie (głównie ekonomiczne) w ogromnej większości przypadków są pozytywnie przyjmowane przez sympatyków gatunku. Zapowiadany Medieval Lords ma spore szanse, aby dołączyć do grona najlepszych pozycji francuskiego producenta. O żadnym przełomie w gatunku nie możemy wprawdzie mówić, ale jeśli producenci dotrzymają przedstawionych poniżej obietnic to sądzę, iż znajdzie się wystarczająco liczna grupka strategów pragnących spróbować swych sił w zaprezentowanych realiach.
Akcja gry, co zresztą jest już zasugerowane w jej tytule, została osadzona w Średniowieczu. Okres ten jest stosunkowo często wybierany przez producentów gier komputerowych, nie sądzę jednak, aby jego potencjał został już całkowicie wyczerpany. Zawsze można jeszcze dołożyć coś nowego, interesującego. Warto przy tym dodać, iż pomimo całej historycznej otoczki gra w żadnym stopniu nie będzie bazowała na prawdziwych wydarzeniach. Pod tym względem Medieval Lords przypominać będzie raczej słynną serię The Settlers. Pojawią się oczywiście jednostki, budynki czy nawet nacje z omawianego okresu (jak chociażby Wikingowie), aczkolwiek kolejne etapy będą w stu procentach fikcyjne. Po części jest to związane z kreowanym przez producentów wizerunkiem gry, ma ona bowiem przede wszystkim bawić. Sądzę jednak, iż nie będzie wam to zbytnio przeszkadzało, albowiem gier ściśle związanych z określonymi wydarzeniami historycznymi zdecydowanie nie brakuje.
To, w jaki sposób ma przebiegać cała zabawa, jest już jak gdyby podpowiadane przez podtytuł Medieval Lords. Zdecydowanie najistotniejszą rolę będzie odgrywało budowanie kolejnych kolonii mieszkalnych. Element ten ma być wyjątkowo rozbudowany, sądząc po opublikowanych screenach i informacjach można raczej spokojnie założyć, że autorzy gry znają się na swej robocie. Tak jak już powiedziałem, kluczowym elementem programu będzie konstruowanie i prowadzenie średniowiecznych grodów. W nasze ręce trafi około stu typów budynków, oczywiście nie wszystkie będą dostępne już na starcie. Bardziej złożone konstrukcje trzeba będzie dopiero wynaleźć prowadząc intensywne badania technologiczne. Planuje się przygotowanie sześciu różnych ścieżek, gracz będzie mógł prowadzić równoczesne badania na wszystkich „frontach” albo skupić się na wybranych przez siebie odnogach. Wszystko będzie oczywiście uzależnione od preferowanego stylu gry. Nie mniej istotne ma być rozsądne rozplanowanie budynków. Gracz przede wszystkim będzie musiał zadbać o to, aby powiązane ze sobą konstrukcje (np. hodowca i rzeźnik czy rolnik i młynarz) znajdowały się w niewielkiej odległości, albowiem tylko wtedy zapewni się dostatecznie szybką wymianę surowców.