Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 lutego 2001, 17:02

autor: Piotr Pietruszka

Motor City Online - zapowiedź

Electronic Arts robi wszystko w tym kierunku, aby popełnić „zbrodnie” przeciwko ludzkości - jest już prawie gotowa gra, która spowoduje, że kolejni internauci przestaną odróżniać rzeczywistość od sfery wirtualnej.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Electronic Arts robi wszystko w tym kierunku, aby popełnić „zbrodnie” przeciwko ludzkości – jest już prawie gotowa gra, która spowoduje, że kolejni internauci przestaną odróżniać rzeczywistość od sfery wirtualnej i to wszystko dzięki pewnej produkcji – Motor City Online.... Ale na początek przypomnijmy kim są Ci giganci i dlaczego feruję wyroki, nie widząc jeszcze tej produkcji. Na pewno każdy, kto lubi posiedzieć w kokpicie wirtualnej maszyny słyszał o serii Need 4 Speed – były to produkcje, stanowiące jakość samą w sobie. Przyczyny były proste – doskonała grafika (każdy nowy tytuł ustanawiał nowe standardy w dziedzinie grafiki) do tego doskonale zbudowane trasy na których mogliśmy ścigać się samochodami jakimi mało komu uda się pojeździć – Porsche, Ferrari, Diablo – marzenia każdego fana 4 kółek. Wszystko to byłoby do niczego, gdyby nie bardzo dobra 4 punktowa fizyka jazdy, wiernie oddająca sytuacje, która widzieliśmy na drodze. Niejeden symulator mógł tego pozazdrościć, zwłaszcza, że tytuł ten był tylko zwykłą arcade. Ludzie, którzy stworzyli taką produkcje nie mogą popełnić błędu (musiałby to być olbrzymi błąd) żeby ich najnowsza produkcja nie osiągnęła miana hitu.

Ale wróćmy teraz do Motor City Online. Czym ona ma się różnić od swych poprzedniczek. Jedną zasadniczą kwestią – jest przeznaczona wyłącznie do grania przez Internet. Tryb single player służy tylko i wyłącznie do treningu przed spotkaniami z innymi miłośnikami 4 kół.

Akcja tej gry ma się rozgrywać w czasach świetności amerykańskich produktów – lata 70-te. Samochody będą jednak także z wcześniejszych okresów – już od lat 30. Do naszej dyspozycji zostaną oddane takie fury jak:

  • Ford Coupe
  • Chevrolet Corvette
  • Ford ThunderBird
  • Ford Mustang
  • Chevrolet Camaro
  • Oldsmobile 442

I wiele innych. Wymieniłem tu te najbardziej mi znane. W tej chwili jest ich już ok. 60 i producenci obiecują, że będą się pojawiać inne na ich stronie. Oprócz tego każdy pojazd możemy dostosować do naszych upodobań zmieniając w nim wszystko o czym tylko marzymy - ma być dostępne ponad 1000 różnorakich części samochodowych, które będziemy mogli kupować i sprzedawać, także na wirtualnych akcjach (kiedyś może dojść do tego, że za prawdziwe pieniądze :-).

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.