Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 maja 2004, 12:58

autor: Michał Brachowski

Anarchy Online: Alien Invasion - zapowiedź - Strona 2

Alien Invasion to trzeci, oficjalny dodatek do niezwykle popularnego i uhonorowanego licznymi nagrodami MMORPG Anarchy Online. Tym razem mieszkańcy planety Rubi-Ka będą musieli stawić czoła inwazji obcych, którzy ich zaatakują...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

W świecie MMORPG, Anarchy Online jest dość rzadkim zjawiskiem. Podczas gdy inne firmy poszły drogą smoków, elfów, mieczy i czarów, FunCom wybrał inną ścieżkę. Rzucił nas na planetę Rubi-Ka, 30000 lat w przyszłość, gdzie korporacja Omni prowadzi wojnę przeciwko buntownikom związanym w Clanach.

Naturalnie świat science fiction pełen jest obcych ras, prawda? Nie jacyś tam „obcy” przemierzający pustynie, o nie! Mówimy tu o czymś, co mogliśmy obserwować w filmie „Dzień Niepodległości”, i to właśnie to firma FunCom planuje. Ogromne staki kosmiczne-matki, wypuszczające floty mysliwców i hordy obcych, szturmujących miasta wybudowane przez graczy!

Tak właśnie, nie przesłyszeliście się. Wielkie organizacje będą mogły budować nowe miasta, kupować nowe obszary i zakładać bazy. Nie będzie można budować wszędzie – tylko na obszarach w specjalnie oznaczony sposób (tak zwane „Flagged Areas”). Oczywiście wszystko ma swoją cenę i koszty bieżące, więc nie będzie można wybudować miasta, a gdy nam się znudzi porzucić go, co mogłoby prowadzić do świata pełnego opuszczonych miast! Bazy będą występować w trzech rozmiarach, w zależności od wielkości naszej organizacji (gildii). W bazie także będziemy mieli dostęp do: pokoi treningowych, sal z trofeami, terminali bankowych, dodatkowej powierzchni magazynowej oraz pokojów narad, gdzie będzie można planować na przykład nadchodzące bitwy. Będzie tam można nawet skorzystać z usług chirurgów, którzy mogą zmienić wygląd naszej postaci za odpowiednią opłatą. FunCom nie planuje wprowadzenia opcji zmiany rasy czy płci, ale będzie można zmienić wszystko w swoim wyglądzie.

Największe z baz będą miały nawet lądowiska na dachach, czy ogromne garaże na pojazdy bojowe. Wszyscy, którzy widzieli „Łowcę Androidów” wiedzą o czym mowa :) Nowe bazy oraz miasta będą tak zaprojektowane, aby nowi gracze łatwo mogli zapoznać się z grą oraz nowościami.

Ale bazy to tylko szczyt góry lodowej. Poza tym w nowych miastach będzie wszystko, co można sobie tylko wymarzyć. Będą porty lotnicze, sklepy należące do prawdziwych graczy, wieże strażnicze, stacje radarowe, rafinerie notum, czy nawet baseny ;) Jeśli mowa o sklepach należących do graczy, będzie kilka zupełnie nowych opcji umożliwiających nam szukanie przedmiotu, który potrzebujemy. Będziemy mogli dowiedzieć się, kto, gdzie, i za ile dany przedmiot sprzedaje, zaoszczędzi nam to biegania po miastach od sklepu do sklepu w poszukiwaniu czegoś, co w danym momencie potrzebujemy. Dodatkowo, będziemy otrzymywać bonusy za posiadanie domów, sklepów, czy baz. Niektóre z bonusów będą aktywne tylko w danym budynku lub na danym obszarze, a inne będą działać zawsze, niezależnie gdzie będziemy w danym momencie (coś na podobieństwo wież w „Notum Wars”)

Będzie również wiele budynków dopasowanych do potrzeb dodatku, jak na przykład stacje radarowe i urządzenia maskujące. Nikt nie lubi, gdy po zalogowaniu do gry okazuje się, że obcy wylądowali i zniszczyli nasze wspaniałe miasto, stąd więc FC wprowadził urządzenia maskujące, które będą „ukrywały” nasze miasta na czas, gdy nie będziemy zalogowani w grze. Można wyłączyć urządzenia maskujące, ale na własne ryzyko!

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?