autor: Artur Dąbrowski
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - zapowiedź
Star War: Knights of the Old Republic - The Sith Lords to druga część znakomitej gry z gatunku cRPG przygotowanej przez kanadyjskie studio BioWare. Za developing tej odsłony odpowiedzialny jest już kto inny, zespół Obsidian Entertainment.
Przeczytaj recenzję Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Fani uniwersum Star Wars przez długi czas musieli czekać na „cerpega”, dzięki któremu mogliby przenieść się do ukochanej, odległej galaktyki. W końcu pojawiły się pierwsze informacje o ich grze marzeń. Jednak do czasu premiery czekała ich wielka niepewność, czy zapowiadany tytuł spełni pokładane w nim nadzieje i oczekiwania. Tego stanu rzeczy nie zmieniał nawet fakt, że za jakość gry odpowiadał BioWare (Baldur`s Gate, Neverwinter Nights) – specjalista od gier z gatunku cRPG.
W końcu nadszedł październik 2003 roku i Knights of the Old Republic ujrzała światło dzienne. Gra ta okazała się wielkim hitem i z miejsca stała się ukochaną grą „starwarsowców”. Wydarzenie to odbiło się wielkim echem w świecie gier komputerowych (i nie tylko, wszak gra została wydana sporo czasu wcześniej także na konsolę XBox). Zwieńczeniem sukcesu były liczne nagrody, m.in. tytuł najlepszej gry roku 2003 - zdaniem najbardziej prestiżowych magazynów i serwisów internetowych traktujących o grach komputerowych. Sukces był na tyle duży, że już po pół roku od wydania „pecetowej” wersji, potwierdzona została kontynuacja.
Największą zmianą w stosunku do części pierwszej, jest zmiana na pozycji producenta. Otóż za jakość KotOR2 odpowiadać będzie nieznane dotąd Obsidian Entertainment, które jest partnerem BioWare. Studio to jest debiutantem na rynku, jednak w ich składzie widnieją nazwiska wielu znanych person, m.in. Fergusa Urquharta – głównego pomysłodawcy serii Fallout, który współpracował już z Bioware nad takimi projektami jak Planescape Torment, czy Icewind Dale. Co prawda, BioWare nie uczestniczy bezpośrednio w pracach nad grą, ale KotOR2 będzie korzystał z ich silnika graficznego. Ray Muzyka odnośnie współpracy z Obsidian Entertainment: „BioWare jest zainteresowane współpracą z producentami, którzy potrafią wprowadzać w życie projekty o jakości spełniającej ich wymagania. Obsidian jest doskonałym przykładem takiej firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z okazji pracy z ludźmi, którzy mają plany tworzenia światowej jakości produktów”. Jeśli BioWare ufa Obsidianowi – zaufajmy i my.