Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 maja 2004, 13:11

autor: Maciej Myrcha

Battle Mages - przed premierą

Battle Mages to strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Od dawien dawna świat ów chroniony był przed chaosem przez Święty Magiczny Kryształ umieszczony gdzieś w jego centrum.

Przeczytaj recenzję Battle Mages - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Nasi słowiańscy bracia zza wschodniej granicy słyną ze swoich pomysłów na dobre gry komputerowe (przykładowo "nieśmiertelny" Tetris) oraz z ich wykonania. Między innymi z tych właśnie powodów zainteresował mnie tytuł tworzony przez młode, rosyjskie studio developerskie Targem - The Battle Mages. Oliwy do ognia dolała reklama gry opisująca ją jako unikalne połączenie RPG i RTS - miałem nadzieję, że obietnice tej "unikalności" pojawiające się w dotychczas wydanych hybrydach tych gatunków, w końcu znajdą pokrycie w rzeczywistości. To tyle na wstępie, przejdźmy do konkretów.

Z czym to się je?

Świat, w którym przyjdzie nam spędzić trochę czasu grając w The Battle Mages, od wieków chroniony był przed Chaosem dzięki aurze Magicznego Kryształu. Tylko wewnątrz niej kwitło życie, zieleniły się drzewa, a krystalicznie czyste rzeki obmywały skąpane w słońcu brzegi łąk. Tereny zewnętrzne były domeną Chaosu - nigdy nie docierało tam słońce, nie istniała również magia. Pod ochroną Magicznego Kryształu żyły zgodnie plemiona Ludzi, Krasnoludów oraz przybyłych z innego świata Elfów. I właśnie w szeregach Elfów pojawił się pewnego razu dziwny Czarnoksiężnik, obiecujący im powrót do domu. Cel ten miał być osiągnięty poprzez zniszczenie Magicznego Kryształu. Aby go zdobyć, Elfy rozpętały krwawą wojnę, w której zostały pokonane przez Ludzi. Elfia księżniczka została zamordowana w tajemniczych okolicznościach, a Czarnoksiężnik zniknął. Od tego momentu hordy Nieumarłych i innych kreatur zaczęły nękać świat. Przywrócenie pokoju i pokonanie sił Chaosu możliwe jest tylko dzięki odnalezieniu starożytnego i potężnego artefaktu Krasnoludów, który zaginął wieki temu. Do poszukiwań przyłącza się świeżo upieczony adept Akademii Magów, którym jesteś Ty, drogi graczu.

Twoja postać

Kreacja postaci nie jest skomplikowanym procesem. Naszym zadaniem jest określenie w jakiej szkole magii pragniemy się specjalizować (Chaos, Nature, Energy), bądź też potraktowanie magii po macoszemu i opowiedzenie się za stricte wojskowym pokonywaniem trudności (Commander). Teraz pozostaje przyjąć jakieś imię i wkraczamy do świata The Battle Mages. Tutaj napotykamy na pierwszą niespodziankę. W odróżnieniu od gier, w których bohaterów widzimy bezpośrednio na ekranie, nasze "ciało" spoczywa bezpiecznie w wieży, a my towarzyszymy oddziałom w postaci eterycznej. Dzięki temu można wydawać rozkazy, a także rzucać czary nie będąc samemu wystawionym na atak fizyczny. Nasza postać opisana jest przez 4 główne współczynniki: Magic Skill, Mana, Combat i Leadership, które możemy rozwijać dzięki zdobytemu doświadczeniu. Doświadczenie służy też zdobywaniu nowych umiejętności, a także nauce zaklęć. Jego wartość możemy zwiększyć pokonując wrogów w walce bądź też wykonując zlecane nam w miastach zadania.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.