Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 lutego 2004, 12:02

autor: Michał Musiał

Colin McRae Rally 04 - testujemy przed premierą

Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.

Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 04 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zapowiedź „Colina 4” w 2003 wywołała niemały szok, a zarazem nadzieję. Po nienajlepszych opiniach z jakimi spotkała się trzecia odsłona, “Codies” zrozumieli, że współpraca z Ford Rallye Sport nie przyniosła oczekiwanych efektów. Nastąpiła zmiana kierownika produkcji gry i rozpoczęto prace nad czwartą częścią “przygód” Colina McRae. Ściślej mówiąc, nie rozpoczęto, a kontynuowano rozwój gry, która została wydana z numerem 3. Dokładnie 16-tego września ubiegłego roku miała miejsce premiera Colin McRae Rally 04 na konsole PS2 i X-Box. Oficjalnie nie zapowiedziano gry na PC, Codemasters nie chcieli udzielać żadnych informacji na ten temat. Jednak 4-tego grudnia ubiegłego roku oficjalnie potwierdzono wydanie gry na PC. Producent najwyraźniej przyłożył się do dopracowania “czwórki”, jak również do konwersji gry z konsol, bo to, co zobaczyłem w wersji beta, bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.

Jak tylko dostałem grę do rąk, ze zniecierpliwienia przeszły mnie ciarki po plecach. Jednak trzeba było wykonać rutynowe zabiegi, a więc instalacja, następnie konfiguracja. Po zabawie w cmr3 nie bardzo chciałem szaleć z grafiką, bo pamiętałem, jak potrafiła mi miejscami (na bardziej otwartych przestrzeniach) chrupać, jednak byłem niezmiernie ciekaw, co tym razem przygotowali nam graficy i spece od wydajności, więc śmiało: 1024x768x32b, wszystko na maxa i jeszcze do tego FSAA (tak na marginesie gra nareszcie – w odróżnieniu od “trójki” – rozpoznała możliwości mojej karty graficznej).

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.