autor: Maciej Hajnrich
Unreal Tournament 2004 - przed premierą - Strona 2
Trzecia odsłona krwawego, wirtualnego sportu zapoczątkowanego w roku 1999 przez zespoły Epic Games Inc. i Digital Extremes. Unreal Tournament 2004 zawiera wszystko to, co znalazło się w Unreal Tournament 2003 oraz wydane po premierze UT2003 dodatki...
Przeczytaj recenzję Unreal Tournament 2004 - recenzja gry
Jeśli jakaś gra zyskuje dużą popularność, odzwierciedlaną wynikami sprzedaży, można być pewnym, że obowiązkową pozycją w planach wydawniczych na najbliższe lata będzie jej kontynuacja. Tak właśnie wygląda sytuacja całej serii gier pod tytułem Unreal (Legend Entertainment) oraz Unreal Tournament, wyprodukowanego przez zespół Digital Extremes. Tournament wkrótce doczeka się trzeciej części, z numerkiem 2004 na końcu, i zostanie wydany mniej więcej półtora roku po premierze poprzednika. Pozwala to przypuszczać, iż seria UT zmierza w kierunku sportowych gier Electronic Arts w rodzaju FIFA czy NBA Live, których nowe odsłony wydawane są co rok. Ciekawe tylko, czy różnice między kolejnymi częściami Unreala będą analogiczne do tych ze sportowych serii. O tym oczywiście będzie można przekonać się nie wcześniej niż po premierze UT2005, w plany powstania którego nie śmiem wątpić. Tymczasem warto rzucić okiem na zapowiadaną najnowszą część.
Każda kolejna odsłona gry z założenia ma być lepsza od pierwowzoru, co jednak nie zawsze ma miejsce. Wskazywać można na dwie przyczyny takiego stany rzeczy: albo zmiany są niewielkie i nie ma sensu wydawać pieniędzy na nowy produkt, który mógłby być zwykłym dodatkiem (i to jeszcze darmowym), albo są na tyle duże, że to już nie ten sam produkt. Wiedząc o tym, autorzy najnowszego UT postanowili połączyć wszystkie najlepsze cechy poprzedników oraz, bazując na doświadczeniach innych producentów, dodać sporo nowych elementów. Nie mówiąc już o niesamowitej oprawie graficznej, dźwiękowej itd.
Jako jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanin Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o wszystkich typach graczy – od początkujących, do zaawansowanych. Stąd też pomysł na pełną kompatybilność najnowszej części z UT2003. Wszystkie mapki, tekstury, modele dostępne w wersji zeszłorocznej (wliczając w to darmowe bonus packi) pojawią się w UT2004, a dodatkowo, oczywiście, masa nowości. Oznacza to, że grając w trzecią część serii będzie można rozegrać potyczki na serwerach z UT2004 oraz UT2003, a wcześniej przygotowane mody będą działać z 2004. Są też szanse (jeszcze nie zostały oficjalnie potwierdzone), że pojawi się specjalna łatka do UT2003, umożliwiająca podłączenie się do serwerów UT2004 w analogiczny sposób.
Ostateczna wersja, poza znanymi już mapkami, zawierać będzie około 20 nowych poziomów łącznie dla wszystkich rodzajów rozgrywki. Największe zainteresowanie skupiają dwa tryby rozgrywki: Assault i Onslaught.