Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2004, 15:52

autor: Jakub Kowalczyk

Battlefield Vietnam - zapowiedź

Sequel Battlefield 1942, gry akcji stworzonej z myślą o rozgrywce wieloosobowej w sieci Internet. Użytkownik wciela się w rolę bezpośredniego uczestnika dalekowschodnich działań wojennych z lat 1964-1975.

Przeczytaj recenzję Battlefield Vietnam - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Firma Digital Illusions zachęcona sukcesem Battlefield 1942 pracuje nad drugą częścią tej doskonałej gry akcji.

Battlefield Vietnam, o którym mowa, przeniesie nas w świat wojny wietnamskiej, rozgrywającej się w latach 1950 - 1975. Nowe czasy oznaczają nowe pojazdy, wyposażenie oraz scenerie.

Zapach napalmu o poranku...

Wraz z pojawieniem się Battlefield 1942 internetowa rozgrywka zyskała nowy wymiar. Dzięki pojazdom i naciskowi położonemu nie na detale historyczne, ale na szybkość i zręcznościowość rozgrywki, gra zyskała ogromną rzeszę fanów na całym świecie. Dice zamierza umieścić te same cechy wyróżniające 1942 w Vietnam, dodając kilka usprawnień.

Nadchodzący wielkimi krokami sequel da nam możliwość kontrolowania zarówno amerykańskiej jak i północnowietnamskiej strony konfliktu, co w praktyce oznacza kilkadziesiąt pojazdów i kilkanaście rodzajów broni. Środowisko naturalne w jakim przyjdzie nam walczyć, będzie odwzorowaniem tropikalnych lasów, co prawdopodobnie położy większy nacisk na działania piechoty. Oczywiście planowane są mapy, na których dominować będą pojazdy naziemne, takie jak rosyjskie czołgi T-54 czy amerykański M551 Sheridan, oraz cala gama jeepów, transporterów opancerzonych, a nawet skuterów. Nie może również zabraknąć sprzętu dla lotników. Maszyny w stylu samolotu odrzutowego F-4 Phantom czy MiG-21, znajdą na pewno wielu zwolenników, a ci, którzy wolą coś wolniejszego zainteresują się trudnymi w pilotażu, ale śmiertelnie niebezpiecznymi śmigłowcami bojowymi, w stylu Huey’a lub Chinooka. Śmigłowce te zostaną również wyposażone w opcje podnoszenia i przenoszenia sprzętu naziemnego w dowolne miejsce na mapie, co powinno dać strategom większe pole manewru w trakcie rozgrywania internetowych potyczek. Poza tym, jak twierdzi producent gry, Reid Schneider: „Helikoptery będą w Vietnam tym, czym czołgi w 1942 – jednostką wykonującą większość zadań”. Prawie każdy pojazd zostanie wyposażony w ładunek środków służących do eksterminacji wrogich jednostek. Mogą to być karabiny kaliber 50mm, zamontowane na łodziach patrolujących rzeki, jak również śmiercionośny napalm zrzucany z samolotów. Wybór środków, które sprawią przykrą niespodziankę naszym wrogom, będzie ogromny, co powinno zagwarantować graczom wiele tygodni zabawy w chowanego wśród lasów Wietnamu.

Mówili zaciągnij się...

Jak w BF1942, tak i w Vietnam dostaniemy możliwość wyboru profesji. „Drobna” różnica będzie polagała na tym, że w nadchodzącej grze będziemy mieli większy wybór uzbrojenia. W pierwszej części decydując się na konkretną profesję, otrzymywaliśmy gotowy zestaw broni. W części drugiej zyskamy możliwość wyboru ekwipunku według naszej woli. Przykładem niech będzie to, że amerykański assault, jako broń podstawową będzie miał do wyboru słynny karabin M-16, strzelbę typu shotgun oraz kilka innych. Zmiany zajdą również w wyglądzie naszego bohatera, ponieważ każdy gracz będzie mógł wybrać spośród wielu typów sylwetek, twarzy oraz ubrań dostępnych w grze. Broń piechoty zostanie również usprawniona, dzięki czemu poprawi się jej wygląd, dźwięk oraz siła ognia.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.