autor: Artur Okoń
Evil Genius - zapowiedź - Strona 2
Evil Genius to oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku (klimat jak z wczesnych filmów opowiadających o Jamesie Bondzie lub też z filmów o Austinie Powersie).
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Czy oglądając filmy np. z Jamesem Bondem nie przydarzyło się wam choć przez chwilę kibicować „tym złym”, marząc, by choć raz końcówka filmu była inna i zło zatriumfowało? Teraz dzięki firmie Elixir Studios będziecie mieli okazję ziścić te pragnienia i wcielając się w postać złego geniusza stworzyć i zrealizować swój diabelski plan dominacji nad światem. Buchachachachacha!
Evil Genius jest grą strategiczną, zmuszającą nas do opanowania jej pięciu głównych aspektów: rozbudowy bazy, prowadzenia badań rozwojowych, trenowania naszej wiernej armii złoczyńców, wykonywania misji i walki. Przygodę rozpoczniemy w 1960 roku, na małej tropikalnej wyspie, pod którą wybudujemy nasze centrum operacyjne. Oczywiście, jak tradycja nakazuje, będzie się ono mieścić w starych jaskiniach, wygasłym wulkanie czy też innym równie interesującym miejscu. Ponieważ dysponujemy budżetem 100 milionów $, będziemy mogli wyposażyć je we wszystko, czego zły człowiek do szczęścia potrzebuje - sale tortur, pracownie do produkcji superbroni, koszary dla naszych żołnierzy czy też zabójcze pułapki chroniące przed zbyt ciekawskimi turystami. Jak zawsze, wraz z postępem technologicznym uzyskamy dostęp do nowych budynków, pozwalających tworzyć lepsze jednostki czy też bardziej zabójcze uzbrojenie. Nasza armia będzie składać się z dwóch typów żołnierzy- prostych mięśniaków, których głównym celem będzie wykonywanie nieskomplikowanych rozkazów, takich jak rozbudowa i ochrona bazy, a także z prawdziwych złoczyńców, mistrzów w swojej klasie, inteligentnych, sprytnych i zabójczych, z których pomocą wykonany bardziej ambitne misje w pięciu częściach świata, dzięki którym wzrośnie nasz prestiż. Jest w czym wybierać, bo jak na szaleńca przystało, przyjdą nam do głowy pomysły, by ukraść Mona Lizę, zmniejszyć Wieżę Eiffla, porwać gwiazdę muzyczną czy też zabić prezydenta Związku Radzieckiego i zastąpić go sobowtórem-robotem. Każdy sukces umocni naszą pozycje jako geniusza zła, dzięki czemu będziemy mogli z większą skutecznością szantażować rządy wybranych państw czy też skupiać wokół siebie grupę lepszych współpracowników, pomagających nam stworzyć superbroń, gwarantującą dominację nad światem! Oczywiście każdy kij ma dwa końce i czym bardziej będziemy sławni, tym większe kłopoty nas czekają - od strony obcych agentów wywiadu zaczynając, na zakrojonych na szeroką skalę akcji militarnych Navy Seals kończąc. Ochrona bazy stanie się kluczowym elementem, a zapewnienie nam bezpieczeństwa będzie wymagać wybudowania sieci zabójczych pułapek eliminujących wrogów na wiele efektownych sposobów. Co więcej, każdego z niedoszłych bohaterów będziemy mogli dodatkowo regularnie torturować, co oprócz specyficznego rodzaju przyjemności dodatnio wpłynie na naszą reputacje. Należy jednak uważać, bo niejeden śmiałek spróbuje uciec z więzienia, a jak zapewne dobrze wiecie z filmów, ci kolesie są w stanie z pudełka zapałek wybudować helikopter! Na zakończenie należy też dodać, iż wszystkie walki, zarówno te podczas obrony bazy, jak i przeprowadzania kluczowych momentów naszych akcji zaczepnych, będą rozgrywać się w trybie rzeczywistym i tylko od naszej sprawności będzie zależał ich wynik.