autor: Adam Włodarczak
Rabid Dogs 2 - przed premierą - Strona 2
Rabid Dogs 2 to druga część skandalizującej gry taktycznej zespołu NecroSoft, opowiadająca o najciemniejszych stronach naszego życia, czyli seksie, przestępstwach, zabójstwach, porwaniach, narkotykach i związanych z tym wielkich brudnych pieniądzach.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Kiedy 25 października 1999 roku nikomu nieznana grupa programistów NekroSoft wydała ostatkiem sił swój debiutancki produkt – Rezerwowe Psy, w Polsce wręcz zawrzało. Kontrowersyjna idea tego „wyrobu” spowodowała niemały skandal i oburzenie mas, z ks. Rydzykiem na czele.
Na pierwszy rzut oka całkiem normalna gra strategiczno - turowa, osadzona w realiach współczesnej Polski (co dla wielu było sporym zaskoczeniem). Zagłębiając się jednak w ten tytuł dostrzegamy multum pikantnych niuansów, aluzji do życia codziennego – niekoniecznie w pozytywnym znaczeniu. Twórcy bezlitośnie szydzili z polityków, znanych aktorów, dziennikarzy – a wszystko to okraszone zostało potężną dawką czarnego humoru. Wielu osobom taka iście wybuchowa mieszanka się spodobała, jednak grono przeciwników było równie duże. Ambitni polscy programiści, nie zważając na negatywne opinie, podjęli się tworzenia kontynuacji swego jakże kontrowersyjnego dziecka – tym razem na dużo większą, bo światową skalę.
Pierwszej części zarzucano wiele niedoróbek, m.in. słabą grafikę. „Psy 2” to gra tworzona zupełnie od podstaw. NekroSoft poprzeczkę postawił sobie dużo wyżej – gra bowiem dostępna będzie w dwóch wersjach: interkontynentalnej oraz polskiej. Nie chodzi tutaj wcale o język, w jakim program zostanie napisany – mają to być dwie odrębne gry, różniące się głównie fabułą. W wersji krajowej będzie więcej ostrych gagów, oryginalnych porównań ze światem współczesnym – wszystko to przedstawione oczywiście w krzywym zwierciadle. Fani „Psów 1” mogą więc być spokojni – kontrowersji w wersji polskiej z pewnością nie zabraknie. Wydanie światowe z założenia ma być „łagodniejsze”. Zagraniczny wydawca Rabid Dogs 2, niemiecka firma Zuxxez, postawiła NekroSoftowi kilka wymogów, ograniczających autorów. Powód? Prawo zagraniczne jest znacznie bardziej wyostrzone od polskiego. W takich Stanach na przykład nie wolno sprzedawać legalnie gier, w których można zabijać czarnoskórych osobników. A jak wiadomo, różnych ciętych akcji w tej grze nie brakuje. Taka zabawa w swego rodzaju cenzurę nie bardzo spodobała się NekroSoftowi, ale, jak sami stwierdzili, mają dużą szansę, żeby pokazać się na całym świecie, dlatego warto dostosować się do prawa zagranicznego i zaistnieć również poza granicami naszego pięknego kraju.
Tak jak w debiutanckiej wersji, także i w drugiej części gracz obejmie dowodzenie nad grupą najemników. Naszych bohaterów cechować będzie cały szereg parametrów. Dla każdej postaci przygotowane zostały oddzielne dialogi, a nawet animacje. Dzięki temu zabiegowi gracz ma poczuć prawdziwy smak życia przestępczego – koniec z powtarzającymi się jednostkami i postaciami. Jeżeli tylko zechcemy, możemy stworzyć własnego „kowboja” – określamy w przejrzysty sposób (otrzymujemy określoną pulę i według uznania „rozdajemy” punkty na dane umiejętności) predyspozycje „zawodowe” swojego pupila, wybieramy twarz, płeć, etc. Pojawią się elementy zaczerpnięte z gier RPG, a mianowicie poziomy zaawansowania. W trakcie rozgrywki nasi „zawodnicy” będą się rozwijać i wskakiwać na coraz to wyższe poziomy. W Rezerwowych Psach „skille” automatycznie podnosiły się wraz z kolejnymi napadami, rozbojami, morderstwami. Teraz to od gracza zależeć będzie, które z parametrów mają rosnąć, a które nie.