autor: Marek Bazielich
Will Rock - zapowiedź
Will Rock to dynamiczna gra akcji/FPS wzorowana na produkcie firmy Croteam - Serious Sam. Gracz staje się archeologiem o imieniu Will Rock, którego zadaniem jest odczytanie starożytnych run...
Przeczytaj recenzję Will Rock - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
W planie miałem piękny wstęp, mówiący o wymaganiach, które spełniać muszą dobre gry fpp w dzisiejszych czasach, ale gdy zacząłem swe rozważania na ten niebagatelny temat, do moich uszu dobiegły niemiłosierne tony muzyki ludowej, wydobywające się z głośników jednego z okolicznych sąsiadów – pytanie tylko, którego? Szybko doszedłem do wniosku, że ustalenie tego faktu bez wychodzenia z domu jest wręcz niemożliwe, a że jestem człowiekiem leniwym, pozostanę na swym miejscu pracy, zagłuszając okrutne tony własną muzyką metalową, która niestety nie pozwala racjonalnie myśleć, ale przynajmniej tłumi inne dźwięki. Na czym my to skończyliśmy… Aha, jaka powinna być gra fpp? No cóż, musi mieć: ładną grafikę, dźwięk przestrzenny, ciekawą, nieliniową fabułę, masę różnorodnych przeciwników, arsenał broni wszelkiego rodzaju, ciekawe miejsca akcji… Zaraz, zaraz, przecież takie gry to „utopia”, przecież one nie istnieją! Prawdę powiedziawszy, dzisiejsze produkcje dają nam namiastkę prawdziwych oczekiwań. Jednak rokrocznie pojawia się kilka tytułów związanych z tym klimatem, w bieżącym roku dołączy do nich gra nosząca tytuł Will Rock. Co wprowadzi do świata fpp i czego będziemy mogli się po niej spodziewać? Spróbujemy znaleźć odpowiedzi na te pytania w niniejszym artykule.
Największy krok w dziedzinie gier fpp postawił „Kingpin” i do dnia dzisiejszego jest dla mnie najlepszy. Później już pojawiały się tylko lepsze bądź gorsze jego odzwierciedlenia pod innymi nazwami. Czasem zdarzają się tytuły, które pozwalają jedynie na zwykłą wędrówkę i rozwalanie po drodze wszystkiego, co się rusza. Do takiego typu gier możemy zaliczyć tytuł Serious Sam, wydany kilka lat temu. Co ciekawe, nasz Will Rock ma być wzorowany właśnie na tym tytule! Czyli jednoznacznie możemy zaszufladkować go do gatunku gier akcji FPP/FPS, w której rozwalamy wszystko, co tylko stanie nam na drodze - a producenci zapewniają, że będzie miało co stanąć.
Na początek zacznijmy od części fabularnej, która na tle wszystkich pozostałych odznacza się świeżością i zarazem poczuciem humoru. Bohater gry, William Rockwell, zmęczony trudami dnia i nocy, robiąc porządki na strychu w swej drewnianej, rozpadającej się chałupy, znajduje tajemniczy pamiętnik. Szybkim ruchem dłoni zmiata zeń grubą warstwę kurzu i z szybkością światła ustala, iż owy dziennik należał niegdyś do jego zmarłego dziadka, który prowadził ciekawe życie archeologa. William postanawia więc zagłębić się w lekturę przeżyć swego przodka, gdyż zawsze marzył o podobnym życiu. Na wszystkich stronach pamiętnika dziadek opisuje, co odkrył, czego był świadkiem, lecz na ostatnich kartach znajduje się nierozwiązana zagadka „zapomnianego Olimpu”, od której wieje tajemniczością. Will zdał sobie sprawę, że całe jego dotychczasowe życie obraca się wokół fizycznej pracy i chciałby sobie zafundować nieco rozrywki, toteż nie myśląc dwa razy (zresztą myślenie nie jest mocną stroną naszego bohatera) pakuje manatki i wyrusza do starożytnej Grecji oraz Chin i Rosji, kolejno rozwiązując nowe zagadki, które doprowadzić go mają do wyjaśnienia największej tajemnicy. Szybko uświadamia sobie, iż droga do sukcesu nie jest usłana różami, lecz trupami. Od Ciebie, graczu, zależy, czy William podoła przeciwnościom losu.
Producenci chcą stworzyć dwanaście poziomów, które umiejscowione będą w starożytnych miejscach świata. Swą wędrówkę rozpoczniemy od Grecji, poprzez Chiny, a zakończymy w Rosji. Każde z tych państw oferować nam będzie całkowicie inny wystrój lokacji i oryginalny klimat. Podczas swych eskapad będziemy mknąć poprzez pustynne bezdroża, tajemnicze budynki oraz zaznamy orzeźwienia przepływając różne akweny. Ciekawie mają prezentować się rosyjskie pałace, w których tworzenie wkładany jest ogromny potencjał pracy.